بازیهای المپیک زمستانی در کره جنوبی

بازیهای المپیک زمستانی در کره جنوبی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

از روز نهم فوریه ۲۰۱۸ ناحیه شمال شرق کره جنوبی قلب بازی های المپیک زمستانی خواهد بود.

آگهی

از روز نهم فوریه ۲۰۱۸ ناحیه شمال شرق کره جنوبی قلب بازی های المپیک زمستانی خواهد بود.

این دوره از بازی های المپیک زمستانی به مدت ۱۷ روز در شهرستان پیونگ چانگ در استان گانگ ون برگزار خواهد شد. این شهرستان پس از رای گیری در کمیته بین المللی المپیک به عنوان میزبان این دور از مسابقات انتخاب شد.

در حالیکه شمارش معکوس برای آغاز این رویداد ورزشی بزرگ شروع شده است، کارگران در حال تکمیل مسیرهای اسکی، سالن های ورزش و آماده کردن دهکده المپیک برای این مسابقات هستند. برگزاری این مسابقات پس از المپیک تابستانی ۱۹۸۸ و ۲۰۰۲ برای کره جنوبی یک فرصت بزرگ محسوب می شود که بتواند دوباره شهرت جهانی خود را ثبت کند.

در کمتر از دو ماه استادیوم آلپنسیا برای بازگشایی مراسم المپیک زمستانی آماده خواهد شد. این مراسم نقطه شروع یک ماجراجویی بزرگ خواهد بود که در آن شور و شوق ورزش و فن آوری های پیش رفته با هم ترکیب می شوند.

ترکیبی از سنت و نوآوری در کنارهم دستور العمل اجرای المپیک کره جنوبی است. سمبل های مسابقات المپیک و پاراالمپیک در کره جنوبی، عروسک هایی برگرفته شده از شخصیت داستان های اسطوره ای و فرهنگ این کشوراست : یک ببر سفید به نام «سوهورانگ» و یک خرس سیاه به نام «باندابی».

چوی مون سون، فرماندارگانگوون درباره نمادهای بکار گرفته شده در طراحی عروسکها می گوید: «ما فکر می کنیم که ببر سفید نماد حفاظت از میهمانان ما است که در این المپیک ورزشکاران و طرفداران آنها هستند. یک حیوان دیگر برآمده از سنت این منطقه، یک خرس با تصویر نیمه ماه بر روی سینه خود است.»

المپیک زمستانی برای نخستین باردر کره جنوبی، سی سال پس از بازی های المپیک سئول در سال ۱۹۸۸ برگزار می شود. شهرستان پیونگ چانگ محل برگزاری مراسم بازگشایی، اختتامیه و انجام بیشتر ورزش های برفی خواهد بود. مسابقات اسکی سرعت در شهرستان جئونگ سئون، و همه ورزش های روی یخ درشهر ساحلی گانگ نونگ برگزار می شوند.

مارگوت بوخ، اسکی باز فرانسوی درباره تجهیزات پیش بینی شده می گوید: «زیر ساختهای خوب و فرودگاه سازمان داده شده، همه چیز خوب است. استقبال خوبی به عمل آمده است.»

سخنگوی کمیته برگزاری المپیک زمستانی کره جنوبی می گوید: «نزدیکی امکانات فراهم آمده یکی از امتیازات این مجموعه است. امکانات شهرستان پیونگ چانگ در فاصله یک ساعتی از گانگ نونگ در نظر گرفته شده اند. به این ترتیب اگر به مسابقه پاتیناژ می روید، می توانید در ظرف یک ساعت خودتان را به مسابقات اسکی برسانید.»

هدف برگزار کنندگان این مسابقات توسعه زیرساختهای بدست آمده و توسعه ورزشهای زمستانی در آینده است.

معاون رییس انجمن اسکی کره جنوبی می گوید: «هدف ما استفاده از زیر ساختها پس از مسابقات و باز نگه داشتن پنج استادیوم به روی مشتاقان ورزشهای زمستانی و برگزاری مسابقات بین المللی اسکی است.»

مسابقات پیونگ چانگ همچنین فرصتی برای به نمایش گذاشتن تکنولوژی های تازه کره جنوبی است. برگزارکنندگان امکان دیدن مسابقات را بصورت هولوگرام و همچنین ارائه گوشیهای همراه با ظرفیت ۵ گیگا اینترنت فراهم کرده اند.

مدیر کل دفتر تکنولوژی دهکده المپیک در کره جنوبی می گوید: «تکنولوژی ۵ گیگا بیست برابر سریعتر از مدلهای کنونی است. تصاویر بسیار واضح خواهند بود. برای نمونه ورزشکاران بابسلیگ خیلی با سرعت در حرکت هستند. تماشاگران می توانند از این روش ویدئوها و عکسهایی با کیفیت بالا را از محیط، صدا و نحوه بروز احساسات ورزشکاران به یکدیگر بفرستند.»

ورزش می تواند ابزاری برای بهبود روابط دیپلماتیک در نظر گرفته شود. مسابقات المپیک زمستانی در کره جنوبی فرصتی خواهد بود تا تنشها میان کره شمالی و کره جنوبی کمتر شود. ممکن است برخی از ورزشکاران کره شمالی نیز در این مسابقات شرکت کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خواننده محبوب کیم جونگ اون اعدام نشده و در کره جنوبی برنامه اجرا خواهد کرد

کرملین: از ورزشکارانمان در المپیک زمستانی حمایت می‌کنیم

پانصد روزمانده به المپیک پاریس همچنان ورزشکاران روس و بلاروس بلاتکلیفند