ادامه محرومیت دومیدانی کاران روسیه از شرکت در مسابقات بین‌المللی

ادامه محرومیت دومیدانی کاران روسیه از شرکت در مسابقات بین‌المللی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

فدراسیون بین‌المللی دومیدانی روز یکشنبه از ادامه محرومیت ورزشکاران روسیه خبر داد. دومیدانی کاران روسیه از نوامبر ۲۰۱۵ به دلیل آنچه دوپینگ نظام مند در این کشور نامیده شده از شرکت در میادین جهانی محروم هستند.

فدراسیون جهانی دومیدانی در حالی از حفظ این محرومیت خبر داده که قرار است کمیسیون اجرایی کمیته بین المللی المپیک تا چند روز دیگر برای تصمیم گیری در خصوص شرکت روسیه در بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ نشست ویژه ای تشکیل دهد.

ریون آندرسون، رئیس کمیته مستقل فدراسیون جهانی دومیدانی که مسئولیت بررسی پیشرفت روسیه در مبارزه با دوپینگ را برعهده دارد در خصوص علت اتخاذ این تصمیم گفت : «برخی شرایط هنوز برای بازگرداندن حق روسیه فراهم نشده است که از جمله آنها می‌توان به نبود شواهد کافی برای اصلاح ساختار و استقلال کامل سازمان مبارزه با دوپینگ روسیه و نیز عدم پذیرش کامل نتایج گزارش مک لارن از سوی مقامات این کشور اشاره کرد که بر وجود دوپینگ نظام‌مند و نهادینه شده در رسیه دلالت دارد.» آقای اندرسون در ادامه افزود: «تا زمانی که به آنچه در گذشته اتفاق افتاده، اعتراف نشود نمی توان در خصوص تکرار اینگونه مسائل در آینده مطمئن بود.»

IAAF maintains Russia ban. IAAF President Seb Coe says Moroco is no longer on their doping watchlist. pic.twitter.com/NlU0Z71qEL

— Olympic Channel (@olympicchannel) November 26, 2017

با توجه به اینکه نشست آتی مسئولان فدراسیون جهانی دومیدانی پیش از آغاز رقابت های جهانی داخل سالن ۲۰۱۸ (یکم تا چهارم مارس ) برگزار نخواهد شد، می توان نتیجه گرفت که روسیه قطعا در این مسابقات غایب خواهد بود. تیم ملی دو میدانی روسیه پیشتر از حضور در بازیهای المپیک ۲۰۱۶ و مسابقات قهرمانی جهان در سال جاری محروم شده بود.

دومیدانی کاران روس از نوامبر ۲۰۱۵ تاکنون در مسابقات بین المللی شرکت نکرده اند. با این وجود تعدادی از ورزشکاران این کشور این امکان را داشتند در شرایطی بسیار سخت و کنترل شده به صورت انفرادی در برخی مسابقات شرکت کنند. نوزده تن از این افراد اجازه شرکت در مسابقات اخیر قهرمانی جهان را دریافت کرده بودند.

بدین ترتیب فدراسیون جهانی دومیدانی برای آندسته از دومیدانی کاران که خارج از سیستم فراگیر دوپینگ در این کشور فعالیت کرده و این امر را به اثبات رسانده بودند امکان خروج از بحران کنونی را فراهم کرده است. قرار نداشتن در فهرست ورزشکاران نامبرده شده در گزارش مک لارن یکی از معیارهای اصلی برای استفاده از این امتیاز اعلام شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمیته بین المللی المپیک یازده ورزشکار دیگر روس را خلع عنوان و محروم کرد

کرملین: از ورزشکارانمان در المپیک زمستانی حمایت می‌کنیم

واکنش رئیس فدراسیون دو و میدانی روسیه به گزارش جدید آژانس مبارزه با دوپینگ