انتشار ویدیوی نحوه برخورد پلیس سوئد با یک خانواده پناهجوی سوری خبرساز شد

انتشار ویدیوی نحوه برخورد پلیس سوئد با یک خانواده پناهجوی سوری خبرساز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

روز سه شنبه ویدیویی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد که طی آن ماموران پلیس سوئد با همراهی ماموران بهزیستی این کشور کودکی را به زور از محل اقامت او و خانواده اش خارج می کنند. این حادثه در حومه الوسرد در جنوب سوئد اتفاق افتاده است. در این ویدیو مردی که ظاهرا پدر کودک خردسال است از پلیس می خواهد تا دخترش را رها کند. در ادامه یکی از ماموران زن پلیس مانع رسیدن مادر به دخترش می شود و در میانه مسیر او را به طرز ناشایستی متوقف می کند. تلاش های این مادر برای متقاعد کردن ماموران در نهایت به نتیجه نمی رسد و عیلرغم فریادهای او، کودک و خواهر و برادرش به محل دیگری منتقل می شود.

پدر این خانواده سوری می گوید مامورین پلیس با مراجعه به محل سکونت آنها و نشان دادن حکم از سه فرزند آنها می خواهند تا داوطلبانه سوار گشتی پلیس شوند اما وقتی که تقاضای آنها راه به جایی نمی برد به خشونت و زور متوسل می شوند. خود وی این تصاویر را فیلمبرداری کرده است.

پدر این خانواده پناهجو ادعا کرده بعد از این حادثه و جلسه ای که با مسئولان بهزیستی داشته به او گفته اند که تصمیم در مورد سرپرستی کودکان تا شش هفته طول خواهد کشید. تاکنون اطلاعات بیشتری در مورد علت جداکردن این کودکان از والدینشان منتشر نشده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه سوئد: مالک زمینی که شهاب‌سنگ در آن سقوط کرده بود صاحب آن است

پرچم سوئد در مقر ناتو برافراشته شد

سوئد پس از دهه‌ها بی‌طرفی نظامی به‌طور رسمی به ناتو پیوست