تایید محکومیت پزشک سابق تیم ملی ژیمناستیک آمریکا به دلیل آزار و تجاوز جنسی

تایید محکومیت پزشک سابق تیم ملی ژیمناستیک آمریکا به دلیل آزار و تجاوز جنسی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

گابی داگلاس، قهرمان آمریکایی رقابت های ژیمناستیک زنان در بازیهای المپیک اعتراف کرد از سوی لاری ناسار، پزشک سابق تیم ملی آمریکا مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته است.

داگلاس با انتشار پستی در اینستاگرام تاکید کرد: «آنچه بر من گذشته است را به صورت عمومی مطرح نکردم زیرا برای سکوت ما شرط گذاشته بودند و صادقانه باید گفت که برخی از آنها به واقع دردآور است.»

please hear my heart

Une publication partagée par Gabby Douglas (@gabbycvdouglas) le 21 Nov. 2017 à 12h16 PST

این درحالیست که آلی رایسمن، دیگر ژیمناست آمریکایی و دارنده شش مدال المپیک نیز چند روز پیش در اعترافات مشابهی اعلام کرده بود برای نخستین بار در پانزده سالگی قربانی سوء استفاده جنسی لاری ناسار شده است.

داگلاس درحال حاضر آخرین ژیمناستی است که پزشک سابق تیم ملی آمریکا را متهم به لمس و تماس جنسی به بهانه مداوای مصدومیت در ناحیه کمر و باسن کرده است.

فاش شدن ماجرای این رسوایی در سال ۲۰۱۶ ورزش ژیمناستیک در آمریکا را با شوک بزرگی مواجه ساخت و استیو پنی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک این کشور را مجبور به کناره گیری از سمتش کرد.

Former USA Gymnastics doctor Larry Nassar pleads guilty to seven counts of criminal sexual conduct. https://t.co/Dd9IQ8T1d3pic.twitter.com/JAsg3opFoY

— CNN Breaking News (@cnnbrk) 22 novembre 2017

لاری ناسار متهم است در طول بیست سال فعالیت حرفه ای بارها اقدام به سوء استفاده جنسی از ژیمناست های زن کرده است. پزشک سابق تیم ملی ژیمناستیک آمریکا طی فعالیت خود در سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۵ چهار بار با این تیم در مسابقات المپیک شرکت کرده بود.

لاری ناسار ماه فوریه گذشته پس از متهم شدن به بیست و دو مورد آزار و تجاوز جنسی که برخی از آنها بر روی دخترهای زیر سیزده سال صورت گرفته است بازداشت و روانه زندان شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس فرانسه بازداشت موقت طارق رمضان اسلام شناس سوئیسی را تمدید کرد

چگونه از شر رژیم‌های غذایی سخت و غیراصولی خلاص شویم و به تناسب اندام برسیم؟

قهرمانی هادی چوپان در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴؛ «اسطوره کودکی من بودی و الان هر دو برای دنیا قهرمانیم»