وزیر خارجه لبنان: حاکمیت کشورم حراج نمی‌شود

وزیر خارجه لبنان: حاکمیت کشورم حراج نمی‌شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان که برای دیدار با همتای روس خود به مسکو سفر کرده است روز جمعه در واکنش به بحران استعفای نخست وزیر این کشور گفت که «حاکمیت لبنان برای حراج نیست.» وی تاکید کرد که بیروت با هر قدرت خارجی که قصد دارد در امور داخلی لبنان دخالت کند مقابله می‌کند.

آقای باسیل در بخش دیگری از سخنانش گفت که خلع سلاح حزب الله لبنان یک مساله داخلی است. به گزارش المیادین وی با بیان این که «حزب الله از لبنان در برابر تروریست‌های داعش دفاع کرد» تاکید کرد که این گروه مورد قبول مردم این کشور است.

وزیر خارجه لبنان «برخی از شخصیت‌های لبنان» را به دست داشتن در استعفای سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان متهم کرد و گفت که گذشت زمان همه چیز را روشن خواهد کرد. وی همچنین از آقای حریری خواست که به لبنان بازگردد و «تلاش‌هایی که برای آسیب زدن به لبنان برنامه ریزی شده» را خنثی کند.

آقای باسیل با اشاره به سخنان نخست وزیر لبنان که گفته در این کشور جانش در خطر است گفت که نیروهای امنیتی لبنان هیچ گزارشی درباره احتمال سوء قصد به جان آقای حریری ندارند.

هزمان آقای حریری روز جمعه با ارسال پیامی در توییتر خود به شایعات مربوط به «حصر» خود در عربستان واکنش نشان داد و گفت که اقامت او در ریاض به منظور «رایزنی درباره آینده لبنان و روابطش با کشورهای عرب همسایه» است. آقای حریری قرار است روز شنبه به دعوت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه وارد پاریس شود.


بیشتر بخوانید:

سعد حریری دعوت ماکرون برای سفر به فرانسه را پذیرفت

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در ریاض گفته بود که آقای حریری می‌تواند هر زمانی که بخواهد آزادانه ریاض را ترک کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار رئیس جمهوری لبنان نسبت به احتمال جنگ با اسرائیل

شورای عالی دفاع لبنان: ارتش مانع ساخت دیوار مرزی اسرائیل شود

سعد حریری دعوت ماکرون برای سفر به فرانسه را پذیرفت