مارادونا در ونزوئلا پا به توپ شد

مارادونا در ونزوئلا پا به توپ شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

دیگو مارادونا، ستاره سابق فوتبال آرژانتین پس از امضای قراردادی با شبکه تلویزیونی دولتی ونزوئلا، برای اجرای یک برنامه تلویزیونی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، در کاراکاس با نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور دیدار و با وی و گروهی از کودکان فوتبال بازی کرد.

نام این برنامه فوتبالی در تلویزیون ونزوئلا «دست شماره ۱۰» است که به گل با دست مارادونا به انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک اشاره دارد. این گل این ستاره آرژانتینی به «دست خدا»ی مارادونا مشهور است.

مارادونا که از دوستداران هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا بود در حالی با رئیس جمهور فعلی این کشور هم روابط صمیمانه ای دارد که این کشور در ماه های اخیر شاهد اعتراضات گسترده ضد دولتی بوده است.

بحران اقتصادی و سیاسی ونزوئلا مخالفان نیکولاس مادورو را بارها به خیابان کشانده است؛ اعتراضاتی که دست کم ۱۲۰ کشته برجای گذاشته است.

دیگو مارادونا در اوج بحران سیاسی و اقتصادی داخلی و بین المللی در ونزوئلا، پیامی عمومی در حمایت از نیکولاس مادورو منتشر کرد. این بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین در این پیام اعلام کرد که داوطلب «مبارزه با امپریالسم» و سرباز ونزوئلا خواهد بود.

دیگو مارادونا، حامی ثابت قدم دولتهای سوسیالیست و چپگرای آمریکای لاتین است تا جایی که عکس چه‌گوارا و فیدل کاسترو را بر دست و پای خود خالکوبی کرده است.

مخالفان دولت ونزوئلا می گویند که چنانچه مارادونا از وضعیت مردم این کشور مطلع بود هرگز از دولت حمایت نمی کرد. انریکه کاپریلس رهبر مخالفان ونزوئلا ماه اوت ۲۰۱۷ خطاب به مارادونا گفته بود: «به ونزوئلا بیا اما نه به کاخ ریاست جمهوری و هتل پنج ستاره. من با پای پیاده شهر فقیری را به شما نشان می دهم تا ببینید که مردم واقعا چگونه زندگی می کنند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلخ‌کامی مارادونا در امارات؛ اسطوره تسلیم شد

گشایش مجلس موسسان ونزوئلا و آغاز درگیری‌های جدید

ناآرامی‌های ونزوئلا؛ یکصد روز اعتراض با حدود یکصد کشته