نخست وزیر یونان از نوجوان افغان دلجویی کرد

نخست وزیر یونان از نوجوان افغان دلجویی کرد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، روز شنبه یک نوجوان پناهنده افغان را به همراه خانواده‌اش به دفتر خود در آتن دعوت کرد. این پسر ۱۱ ساله افغان که امیر نام دارد چند روز پیش در مراسمی که در مدرس‌اش برگزار شد، برای حمل پرچم یونان انتخاب شده بود، اما به دلیل این که خارجی بود، اجازه این کار به او داده نشد.

علاوه بر این اتفاق ناگوار، عده‌ای ناشناس نیز صبح زود روز جمعه در آتن به منزلی که امیر با خانواده‌اش در آن ساکن است مراجعه و با پرتاب اشیا به آنجا حمله کردند.

آقای سیپراس روز شنبه ضمن استقبال از این خانواده افغان در دفتر خود، با اهدا یک پرچم یونان به امیر گفت: «چون پرچم یونان را به تو ندادند، من این پرچم را به تو هدیه می‌دهم.» او همچنین در صفحه توئیتر خود نوشت: «افرادی امیر را از افتخار حمل پرچم ما محروم کردند. من امروز پرچم را به او هدیه دادم تا اصول و ارزش‌های ما را به یاد بسپارد و گرامی بدارد.»

پیش از این یورگوس کامینیس، شهردار آتن نیز حمله به محل سکونت خانواده امیر را محکوم کرده و آن را یک «تاکتیک از نوع فاشیستی» نامیده بود.

همه ساله راست‌گرایان افراطی یونان از جمله طرفداران حزب «طلوع طلایی»، در مناسبت‌های ملی معمولا با یونانیان خارجی‌تبار که قصد حمل پرچم در راهپیمایی ویژه را دارند، برخورد می‌کنند.

در پی اعمال محدودیت‌های بسیار در چند کشور اروپایی برای ورود پناهجویان در چند سال اخیر، یونان اکنون میزبان هزاران پناهجویی است که راهی به اروپای مرکزی، شمالی و غربی نیافته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه‌های عادی یونان به دعاوی خانوادگی مسلمانان رسیدگی می‌کنند

یونان موفق شد سردسته باند بزرگ بین‌المللی قاچاق سوخت با درآمد ۲۱ میلیارد دلاری را دستگیر کند

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند