هشت کشته بر اثر حمله‌ تروریستی در منهتن

هشت کشته بر اثر حمله‌ تروریستی در منهتن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پلیس نیویورک اعلام کرد در پی برخورد خودوریی با چندین دوچرخه سوار در جنوب منهتن دست‌کم هشت تن کشته و بیش از ده‌ها نفر زخمی شدند.

حادثه زمانی اتفاق افتاد که راننده یک خودرو وانت پس از حرکت در جهت مخالف خیابان و برخورد با چندین دوچرخه سوار و عابر پیاده، از خودرو پیاده شد و با یک سلاح ساختگی نشان داد که قصد تیر اندازی دارد. این فرد سپس بلافاصله هدف گلوله نیروهای پلیس قرار گرفت و زخمی شد.

At least 8 are dead after a truck plowed through a NYC bike path in an “act of terror,” Mayor Bill de Blasio says https://t.co/41s525gNa3pic.twitter.com/z2HytiPH0v

— CNN (@CNN) 31 octobre 2017

راننده این وانت اجاره‌ای هم اکنون در بازداشت پلیس نیویورک قرار دارد.

برخی رسانه های آمریکایی از جمله نیویورک تایمز و تلویزیون محلی نیویورک نیز از کشته شدن هشت نفر و زخمی شدن بیست تن خبر داده اند.

پلیس نیویورک احتمال ترورستی بودن این حمله را منتفی ندانسته و از آغاز تحقیقات در این مورد خبر داده است.

LATEST: Terrorism investigated after six killed by truck driver in lower Manhattan https://t.co/zF0QDFCtqrpic.twitter.com/IYD7Irfgjc

— NBC News (@NBCNews) 31 octobre 2017

برخی منابع خبری پیشتر اعلام کرده بودند که حادثه در جریان تیراندازی راننده یک وانت در جنوب منهتن پس از وقوع تصادفی رانندگی صورت گرفته است.

بیل دی بلیسیو، شهردار نیویورک دو ساعت پس از وقوع حادثه به همراه فرماندار نیویورک و کمیسر پلیس این شهر در یک کنفرانس خبری شرکت کرده و به تشریح جزئیات این حمله پرداختند.

شهردار نیویورک با اعلام اینکه هشت نفر در جریان این حادثه جان خود را از دست داده اند ماهیت این حمله را تروریستی قلمداد کرد.

وی همچنین ضمن همدردی با خانواده قربانیان از شهروندان نیویورک خواست در شب برگزاری مراسم هالوین بسیار هوشیار و مراقب باشند و هر مورد مشکوکی را فورا به پلیس گزارش کنند.

فرماندار نیویورک نیز با اعلام اینکه این شهر یک نماد بین المللی است تاکید کرد تاکتیک جدید ترورویسم که کاشتن تخم ترور و وحشت در بین مردم است اما ما به هیچ وجه تسلیم این تهدیدهای تروریستی نمی شویم. او تصریح کرد نیروهای امنییتی همه چیز را تحت کنترل خود دارند و دلیلی برای نگرانی و اضطراب بیشتر در حالت کنونی وجود ندارد.

کمیسر پلیس نیویورک نیز در ادامه ضمن شرح دقیق حادثه اعلام کرد ساعت پانزده بعد از ظهر کامیونی به رانندگی یک فرد بیست و نه ساله به ورود به پیست دوچرخه سواری چندین دوچرخه سوار را سرنگون و سپس به یک مینی بوس حامل دانش آموزان مدرسه برخورد می کند.

به گفته کمیسر پلیس نیویورک شش نفر در جا در این حادثه کشته شده و دو نفر نیز پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند. او با اشاره به اینکه عامل این حمله پس از پیاده شدن از خودرو اعلام کرده که قصد انجام حمله ای تروریستی را دارد از افشای هویت فرد دستگیر شده خودداری کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز با انتشار توییتی از انجام حمله توسط یک فرد بیمار سخن گفته و تاکید کرده است که اوضاع در کنترل نیروهای امنیتی است.

In NYC, looks like another attack by a very sick and deranged person. Law enforcement is following this closely. NOT IN THE U.S.A.!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 31 octobre 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار در نیویورک سه مجروح بر جا گذاشت

تصاویری از انتقال هواپیمای مافوق صوت کنکورد از مسیر رودخانه در نیویورک

ماجرای مرموز کشف پای قطع شده یک انسان در متروی نیویورک