نماینده راست افراطی اوکراین طی انفجاری تروریستی در کی یف زخمی شد

نماینده راست افراطی اوکراین طی انفجاری تروریستی در کی یف زخمی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

وقوع یک انفجار در نخستین ساعات بامداد پنج شنبه بخش‌هایی از کی‌یف، پایتخت اوکراین را لرزاند.

دولت اوکراین، این حادثه‌ را تروریستی خوانده و روسیه را به عاملیت در آن متهم کرده است. این انفجار دو کشته و دو زخمی بر جای گذاشت. یکی از زخمی شدگان، ایگور موسیچاک، نماینده پارلمان این کشور است.

روسیه داشتن هرگونه نقش در این انفجار را رد کرده و آن را بخشی از پروپاگاند روس‌هراسانه اوکراین توصیف کرده است.

آقای موسیچاک، از اعضای حزب راست افراطی با نام «رادیکال» و نماینده پارلمان اوکراین بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما بر اساس گزارش‌ها وضعیت جسمانی وی وخیم نیست. یکی از محافظان این نماینده پارلمان و یک عابر پیاده در این انفجار کشته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

#BREAKING: Far-right Ukrainian MP Ihor Mosiychuk seriously injured in explosion in Kiev, #Ukrainepic.twitter.com/4He0YYtAK7

— Amichai Stein (@AmichaiStein1) October 25, 2017

سرویس امنیتی اوکراین در توضیح این حادثه اعلام کرد که یک موتو سیکلت بمب گذاری شده در زمان خروج این نماینده پارلمان از یک شبکه تلویزیونی منفجر شده است.

لولگ لیاشکو، رئیس حزب رادیکال انگیزه‌های سیاسی را در این حادثه تروریستی دخیل می داند.در همین حال ایگور موسیچاک، روسیه را مقصر حادثه تروریستی خوانده است. حساب کاربری فیس بوک این نماینده نوشته است: «من فکر می کنم که آغازکنندگان این حادثه در مسکو و مجریان آن در کی یف بوده اند.»

از زمان آغاز درگیری میان اوکراین و روسیه در سال ۲۰۱۴، چندین انفجار خارج از مناطق درگیر رخ داده اما بمب گذاری در پایتخت نادر بوده است.

در ماه ژوئن امسال در پی انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در کی‌یف، یک نظامی درجه‌دار اطلاعات ارتش اوکراین کشته شد. در سال ۲۰۱۶ نیز خودروی شخصی یک روزنامه نگار مشهور در پایتخت این کشور بمبگذاری و منفجر شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن ۹ نفر در یک تصادف؛ مرگبارترین حادثه رانندگی نوروزی ایران رخ داد

دو نفر دیگر پس از مصرف مکمل‌‌های غذایی حاوی «بنی کوجی» در ژاپن جان باختند

پایان کار احمد جنتی؛ رئیس آینده مجلس خبرگان رهبری کیست؟