چرا ترامپ به ان‌بی‌سی حمله کرد؟

چرا ترامپ به ان‌بی‌سی حمله کرد؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بامداد چهارشنبه چهارم اکتبر دونالد ترامپ با انتشار چند توییت، شبکه ان‌بی‌سی(NBC) را بدتر از سی‌ان‌ان و مصداق یک رسانه منتشر کننده اخبار جعلی خواند و خواستار عذرخواهی این شبکه از آمریکا شد.

دقایقی پيش از توييت‌های آقای رئیس‌ جمهور، رکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در یک نشست خبری ویژه وجود اختلاف میان خود و دونالد ترامپ و احتمال استعفایش را به شدت تکذیب کرده بود.

NBC news is #FakeNews and more dishonest than even CNN. They are a disgrace to good reporting. No wonder their news ratings are way down!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 4 octobre 2017

شبکه خبری( ان بی سی) NBC در آمریکا در یک برنامه تلویزیونی خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در پایان نشستی که تابستان در پنتاگون برگزار شده بود با صدای بلند دونالد ترامپ را «کودن» خطاب کرده و گفته است خیال دارد به خاطر اختلاف نظر عمیق با وی از پست خود استعفا دهد. مطابق خبر ان بی سی پس از این رخداد، مایک پنس و برخی از شخصیتهای دولتی از جمله جیمز متیس از رکس تیلرسون درخواست کردند که از مقام خود کناره گیری نکند.

Did Secretary of State Rex Tillerson refer to Trump as a “moron”? carolelee</a> explains more to <a href="https://twitter.com/TODAYshow?ref_src=twsrc%5Etfw">TODAYshowhttps://t.co/Kzr0ZxpNFp

— NBC News (@NBCNews) October 4, 2017

خبر ان بی سی با گزارشی از سابقه اختلاف نظر وزیر امور خارجه با دونالد ترامپ در زمینه های بحران کره شمالی، نوع برخورد با پرونده هسته ای ایران و سیاستهای محلی از جمله عدم موضعگیری قاطع رییس جمهور در ارتباط با افراط گرایی و خشونت نژاد پرستان همراه بود.

رکس تیلرسون روز چهارشنبه پس از انتشار این خبر در یک مصاحبه مطبوعاتی تاکید کرد هرگز خیال استعفا نداشته است. یکی از مشاوران وزیر امور خارجه نیز خبر ان بی سی را تکذیب کرد و افزود : «خبرهای ساختگی رسانه ها قابل کنترل نیستند.»

ان بی سی در تحلیلی اعلام کرده بود ماندن رکس تیلرسون در دولت تنها به خاطر غرور او است. این شبکه، ضمن محتمل دانستن استعفای وزیر امور خارجه در آینده، از نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، به‌عنوان جایگزین احتمالی آقای تیلرسون نام برده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاخ سفید: تیلرسون وزیر خارجه ایالات متحده باقی می‌ماند

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟