آمریکا ۱۵ دیپلمات کوبایی را اخراج کرد

آمریکا ۱۵ دیپلمات کوبایی را اخراج کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دولت ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه ۱۵ دیپلمات کوبایی را اخراج کرد. واشنگتن دلیل این اقدام را اعتراض به عدم حفاظت از کارکنان سفارت آمریکا در هاوانا، پایتخت کوبا از «حملات بهداشتی» اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت دلیل دیگر این تصمیم، حفظ تعادل در تعداد کارکنان دو سفارتخانه است. وی روز جمعه گذشته بیش از نیمی از کادر سیاسی سفارت را به واشنگتن فراخوانده بود.

برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا این تصمیم را «توجیه‌ناپذیر» نامید. او ایالات متحده آمریکا را به عدم همکاری کافی با کوبا برای تحقیق درباره مشکلات اخیر بهداشتی در سفارت آمریکا متهم کرد و از واشنگتن خواست که از سیاسی کردن موضوع خودداری کند.

تصمیم اخیر دولت آمریکا، تازه‌ترین اقدام از رشته تدابیری است که در خلاف جهت سیاست دولت باراک اوباما، رییس جمهوری پیشین اتخاذ می‌شود. در دوره آقای اوباما، پس از پنج دهه خصومت، گامهای بزرگی برای نزدیکی دو دولت برداشته شد که بازگشودن سفارتخانه‌های دو کشور از آن جمله بود.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت که درخواست اخراج دیپلماتهای کوبایی روز سه‌شنبه به سفیر این کشور در واشنگتن ابلاغ و به این افراد هفت روز فرصت داده شده تا خاک ایالات متحده آمریکا را ترک کنند.

دولت آمریکا پنج روز پیش اعلام کرد به دلیل مشکلات بهداشتی که برای کارکنان سفارت این کشور در هاوانا به وجود آمده است، تعداد آنها را به حداقل می‌رساند. واشنگتن مدعی شده بود «حملات بهداشتی» علیه کادر سفارت باعث شده ۲۲ تن از آنان دچار افت شدید شنوایی، سرگیجه و خستگی مفرط شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برکناری رئیس سیا در وین در پی شیوع مرموز «سندروم هاوانا»

بزرگداشت ۱۶۶ سالگی رهبر استقلال کوبا

وزیر بازرگانی دولت بایدن در سفر چین به دنبال چیست؟