ترامپ: گزینه نظامی علیه کره شمالی «ویرانگر» خواهد بود

ترامپ: گزینه نظامی علیه کره شمالی «ویرانگر» خواهد بود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) به کره شمالی اخطار داد گرچه گزینه نظامی اولین انتخاب آمریکا علیه این کشور نیست اما در صورتی که این کشور به برنامه تسلیحاتی خود پایان ندهد، گزینه نظامی علیه این کشور «ویرانگر» خواهد بود.

وی همچنین افزود که ایالات متحده برای اقدامات نظامی علیه کره شمالی به عنوان گزینه دوم کاملا آماده است.

این تهدیدات در پی این مسئله رخ داد که به گفته مقامات کره‌ جنوبی در روزهای گذشته کره شمالی تجهیزات نظامی خود را در سواحل شرقی‌اش تقویت کرده است.

مناقشات چند هفته اخیر میان کره شمالی و ایالات متحده آمریکا سبب بروز ترس در بین کشورهای مختلف بخصوص کره جنوبی و ژاپن که از همسایگان کره شمالی هستند، شده است.

بیشتر بخوانید: ترامپ: اگر کره شمالی بی‌احتیاطی کند ارتش آمریکا آماده است

کره شمالی در روز ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرد که ششمین آزمایش هسته‌ای این کشور به شمار می‌رفت.

این آزمایش هسته‌ای واکنش‌های منفی زیادی را در سرتاسر دنیا برانگیخت و سبب شد که تحریم‌های جدیدی علیه این کشور روی میز شورای امنیت قرار گیرد.

بدنبال بالا گرفتن این مناقشات درگیری لفظی میان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ بالا گرفت، بطوریکه هر دو طرف یکدیگر را دیوانه خطاب کرده و تهدید به نابودی کامل قلمرو طرفین کردند

بیشتر بخوانید:
نگاهی به تاریخچه آزمایش‌های اتمی کره شمالی
تا چه حد امکان جنگ بر سر برنامه تسلیحاتی کره شمالی وجود دارد؟
چرا تهدیدات اخیر کره شمالی از همیشه خطرناک تر است؟

دونالد ترامپ در روزهای اخیر در حساب توییتری خود چنین نوشت: «شنیده‌ام که وزیر امور خارجه کره شمالی در مقر سازمان ملل متحد سخنرانی کرده است. اگر او انعکاس اندیشه‌های مرد کوچک موشکی است، آنها زمان زیادی نخواهند داشت.»

Just heard Foreign Minister of North Korea speak at U.N. If he echoes thoughts of Little Rocket Man, they won’t be around much longer!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) September 24, 2017

ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی روز دوشنبه دونالد ترامپ را به اعلام جنگ علیه کره شمالی متهم کرد و گفت این کشورهواپیماهای آمریکایی را که در نزدیک مرز پرواز کنند، می تواند ساقط خواهد کرد.

ژنرال جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره گفت: «پیونگ یانگ بزودی یک موشک بالستیک بین قاره‌ای در اختیار خواهد داشت. با اینحال ایالات متحده آماده مقابله در صورت بروز درگیری و همچنین حفاظت از متحدان خود از جمله کره جنوبی و ژاپن است.»

وی همچنین افزود: «این موضوع به شدت تحریک‌آمیز است که کره شمالی یک آزمایش هسته‌ای در منطقه اقیانوس آرام به راه بیندازد. فکر می‌کنم مردم کره شمالی باید بدانند این مسئله نه فقط برای ایالات متحده بلکه برای تمام جهان جدی است.»

از سوی دیگر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که درصدد است تا در پشت صحنه یک راه‌حل سیاسی مناسب برای حل این مناقشات بیابد.

ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی از نیمه قرن بیستم عملا در مناقشه با کره شمالی هستند و تا کنون موفق نشده‌اند که یک معاهده صلح امضا کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دستگیری فرد متهم به دلالی قطعات موشکی کره‌شمالی در استرالیا