انتخابات پارلمانی در آلمان آغاز شد

انتخابات پارلمانی در آلمان آغاز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

مراکز رای گیری در آلمان برای برگزاری انتخابات پارلمانی در نخستین ساعات صبح یکشنبه آغاز بکار کردند. بر اساس نظرسنجی‌ها پیش بینی می شود حزب حاکم اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان به رهبری خانم مرکل بیشترین کرسی‌های پارلمان را از آن خود کند. این حزب در صورت بدست نیاوردن اکثریت مطلق آراء نیازمند ائتلاف با دیگر احزاب سیاسی آلمان خواهد بود. خانم مرکل اکنون برای بسیاری از آلمانی‌ها به نمادی از ثبات سیاسی-اقتصادی تبدیل شده است.

اين انتخابات نه تنها برای شهروندان آلمانی بلکه برای میلیون‌ها مهاجر ساکن این کشور هم بسیار مهم است. کلمنس فوست، مدیر موسسه تحقیقات اقتصادی در مونیخ هفته پیش به یورونیوز گفت: «مسئله تغییرات عظیم جمعیتی دهه آتی، مسئله‌ای است که دولت برای رویارویی با آن آماده نیست. رشد جمعیتی منفی یکی از دلایلی است که به مهاجران نیاز هست.» با این حال آقای فوست که از سوی روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتوگ به‌عنوان « با نفوذترین اقتصاددان آلمان» معرفی شده است، با انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی آلمان در دهه‌های گذشته می‌گوید:«در آلمان مهاجر زیاد هست و مهاجرانی داریم که تحصیلات کامل ندارند. مهاجران تحصیلکرده هم هست، اما بیشترشان مدرک تحصیلی ندارند. مدتهاست که آلمان از پذیرفتن این واقعیت سر باز می زند. در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی آلمان حاضر نبود بپذیرید که کشوری مهاجرپذیر است. وقتی اینطور فکر کنید استراتژی ای هم برای جذب مهاجران در جامعه نخواهید داشت.»رقیب اصلی خانم مرکل در این دوره مارتین شولتز از حزب سوسیال دموکرات است. آقای شولتز در فاصله سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ ریاست پارلمان اروپا را بر عهده داشت.»

بیشتر بخوانید: انتخابات آلمان؛ مهاجرت، فقر و نابرابری جنسیتی در بازار کار

کریستین لیندر رهبر حزب لیبرال دموکراتیک آزاد گرچه بخت زیادی برای در دست گرفتن سمت صدراعظمی را ندارد ولی امیدوار است بتواند در دولت ائتلافی آینده حضور پر رنگی داشته باشد. بر أساس نظر سنجی‌ها، حزب وی ۸ تا ۱۰ درصد آراء روز یکشنبه را از آن خود خواهد کرد.

حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» بخت بالایی برای راه یافتن به پارلمان این کشور را داراست. این حزب تاکنون هیچ کرسی در پارلمان آلمان نداشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات حزب حاکم آلمان؛ جانشینان احتمالی مرکل چه کسانی هستند؟

انتخابات آلمان: تازه‌ترین نظرسنجی‌ها؛ کدام احزاب پیشتازند؟

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان