انتقاد شدید عربستان، امارات و کویت از ایران در سازمان ملل متحد

انتقاد شدید عربستان، امارات و کویت از ایران در سازمان ملل متحد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

عربستان سعوی، بحرین و امارات متحده عربی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با انتقاد از سیاست‌های منطقه‌ای ایران، از تهران خواستند تا دخالت خود در امور داخلی کشورهای خاورمیانه را متوقف کند.

روز شنبه عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات متحده در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهران را به نقض متن و روح برجام متهم کرد و گفت: «ایران با سیاست‌های توسعه طلبانه و کشورگشایانه خود، احترام به حقوق دیگران را زیر پا می‌گذارد و با دخالت در امور داخلی کشورها، سهم مهمی در بی‌ثبات کردن منطقه دارد.» وی از رویکرد ایران پس از دستیابی به توافق هسته‌ای با جامعه جهانی به شدت انتقاد کرد. وی همچنین ایران را اشغالگر خواند و خواستار پایان حاکمیت این کشور بر جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک شد.

عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان هم روز شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل ایران و قطر را به حمایت از تروریسم و بی ثبات کردن منطقه متهم کرد. با این حال آقای جبیر در سخنرانی کوتاه خود که بیش از ۸ دقیقه به طول نیانجامید، به شدت همتایان خود از امارات و بحرین از ایران انتقاد نکرد. وزیر خارجه عربستان تهران را به حمایت از شورشیان حوثی در یمن متهم کرد.

27.وزير الخارجية:إن خطاب الرئيس الأمريكي أمام الجمعية العامة للأمم المتحدة تضمن قراءة صحيحة تكشف وبكل وضوح عن الطبيعة الخطرة للنظام في إيران

— وزارة الخارجية (@bahdiplomatic) 23 septembre 2017

وزیر خارجه بحرین در سازمان ملل اما با لحنی کم سابقه از ایران انتقاد کرد. خالد بن احمد آل خليفه، با انتقاد شدید از سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل، حکومت ایران را متهم کرد که زندگی شهروندان این کشور را در سال‌های گذشته به بهای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه به قهقرا کشانده است. وی از مواضع دونالد ترامپ مبنی بر لزوم اصلاح سازمان ملل و محدود کردن ایران تشکر کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

اسرائیل: قطعنامه سازمان ملل به حماس جرأت داد تا آخرین پیشنهاد آتش‌بس را رد کند

بلینکن بار دیگر در خاورمیانه؛ وزیر خارجه آمریکا برای آتش‌بس در غزه رایزنی می‌کند