فائزه هاشمی: پنج نفر از اعضای خانواده ما ممنوع‌الخروج شده‌اند

فائزه هاشمی: پنج نفر از اعضای خانواده ما ممنوع‌الخروج شده‌اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

فائزه هاشمی در گفتگویی با روزنامه شهروند از ممنوع الخروجی خودش و چهار تن دیگر از اعضای خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی خبر داده است. او این مساله و احضار مرتب به دادگاه را بخشی از مزاحمت هایی دانسته که نصیب خانواده هاشمی شده است.

خانم هاشمی تاریخ ممنوع الخروجی خود را ۲۶ اردیبهشت ماه امسال ذکر کرده و در مورد چهار عضو دیگر خانواده گفته است که آنها احضار نشده ممنوع الخروج شده‌اند.

او از دلیل روشن و مشخص برای این مساله اظهار بی اطلاعی می کند، اما می گوید: «شاید تصور می‌شود که ما اسنادی را از اسرار نظام در اختیار داریم که می‌خواهیم منتشرش کنیم در حالی ‌که چنین چیزی نیست؛ آقای‌ هاشمی عاقل‌تر و باتدبیرتر و سیاستمدارتر از این بود که بخواهد اسنادی را برای ما به جا بگذارد. حداقل من یکی که هیچی ندارم.»

وی اضافه می کند: «حالا اگر بر فرض هم اسنادی باشد، با تکنولوژی امروز لازم به خروج از کشور برای انتشار آنها نیست. به ‌نظر می‌رسد با شایعات و گزارش‌ها و پرونده‌هایی که برای من درست کرده‌اند، به دنبال این هستند که عامل بیگانه، جاسوس و در این مایه‌ها چیزی دربیاورند.»

دومین دختر اکبر هاشمی رفسنجانی که رئیس فدراسیون اسلامی ورزش زنان است و پیش از آن نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره پنجم و مدیرمسئول روزنامه زن بوده، از مزاحمت هایی که پس از درگشت پدرش نصب خانواده شده یاد می کند و در مورد خودش می گوید: «قبلا من آن‌قدر پرونده نداشتم؛ قبلا کم‌وبیش داشتم ولی در چهار پنج ماه گذشته مدام احضاریه می‌فرستند که وقتی می‌رویم عمدتا گزارش‌های کذب است و واقعیت ندارد و به‌ نظر هم می‌رسد که این ماجرا می‌خواهد ادامه پیدا کند و تمامی ندارد.»

او در بخش دیگری از مصاحبه خود با روزنامه شهروند به انتقاد از معرفی نکردن وزیر زن در کابینه دوازدهم و دلایلی که در این زمینه توسط دولتمردان مطرح شده می پردازد و از جمله می‌گوید: «انتظار ما از آقای روحانی بیشتر از این بود. امیدواریم معاونان زنان بیشتری انتخاب کنند. البته من شنیدم که آقای روحانی بخشنامه کرده یا گفته که وزرا از زنان برای معاونان خود استفاده کنند که البته کافی نیست.»

وی همچنین به حضور سیاسی چشمگیر زنان در جامعه و از جمله نقش آنان در انتخابات ریاست جمهوری اشاره می کند: «آقای روحانی باید درباره معاونت‌ها تدبیری می‌اندیشید و زنان را افزایش می‌داد؛ چون قرار این بود و گفته شد که نبود وزیر زن را در معاونت‌ها جبران می‌کند. آقای روحانی باید پاسخگو باشد، شاید بیش از ۵۰‌درصد رأی آقای روحانی از خانم‌ها بوده و این بی‌توجهی به مطالبه زنان بی‌انصافی است. این جریانات وظیفه ما زنان را سنگین‌تر می‌کند که این حداقل سهمیه ۳۰‌درصدی را جدی‌تر دنبال کنیم.»

فائزه هاشمی در سال ۱۳۹۱ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی مدت ۶ ماه را در زندان بسر برد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فائزه هاشمی در گفتگو با یورونیوز: خلافی نکرده‌ام و پشیمان نیستم

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد