پرتاب موشک جدید کره شمالی؛ ژاپنی‌ها به پناهگاه رفتند

پرتاب موشک جدید کره شمالی؛ ژاپنی‌ها به پناهگاه رفتند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کره شمالی بامداد جمعه به وقت محلی موشک دیگری را به سوی اقیانوس آرام پرتاب کرد که از فراز ژاپن گذشت و مردم این کشور را با دریافت آژیر خطر به پناهگاه‌ها کشاند.

کره جنوبی با محکوم کردن اقدام همسایه شمالی خود اعلام کرد که مشخصات دقیق موشک پرتاب شده تحت بررسی است، اما ارزیابی اولیه نشان می دهد که برد تقریبی آن ۳۷۰۰ کیلومتر بوده و تا ۷۷۰ کیلومتر ارتفاع پرواز داشته است.

گزارش‌ها از سئول حاکی است که کره جنوبی در واکنش، به چند پرتاب ضد موشکی دست زده و جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا از آغاز بررسی در مورد جزئیات موشک کره شمالی خبر داده است.

یک مقام دولت ژاپن گفته است که موشک پرتاب شده از پیونگ یانگ پس از عبور از آسمان این کشور در ۲۰۰۰ کیلومتری جزیره هوکایدو، یعنی شمالی ترین بخش ژاپن در اقیانوس آرام فرود آمده است. توکیو تاکید کرده تمام تمهیدات لازم را برای دفاع از ملت ژاپن بکار خواهد بست و نحوه پاسخ به پیونگ یانگ پس از رایزنی با واشنگتن و سئول مشخص خواهد شد.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا هم خواستار دخالت مستقیم مسکو و پکن و واکنش صریح جامعه جهانی به پیونگ یانگ شد و تصریح کرد چنین اقدامات تحریک آمیزی تنها موجب عمیق تر شدن انزوای اقتصادی و دیپلماتیک کره شمالی خواهد شد.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل شامگاه جمعه در مورد اقدام اخیر کره شمالی نشست اضطراری برگزار کند.

این سومین پرتاب موشکی کره شمالی طی دو هفته اخیر و اولین موشک بالستیک پس از تحریم‌های جدید شورای امنیت علیه این کشور است. بنا به اعلام کره جنوبی موشک پرتاب شده حدود ۱۹ دقیقه در پرواز بوده و چنانچه برد ۳۷۰۰ کیلومتری آن تایید شود، بردی کافی برای دسترسی به جزیره گوام یعنی قلمروی آمریکا در اقیانوس آرام است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار اشتباه پرتاب موشک؛ این بار در ژاپن

دستگیری فرد متهم به دلالی قطعات موشکی کره‌شمالی در استرالیا

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد