انیشتین درباره هیتلر چه نوشته بود؟

انیشتین درباره هیتلر چه نوشته بود؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سه نامه آلبرت انیشتین خطاب به یکی از دوستانش در یکی از گالری‌های لس آنجلس به حراج گذاشته شد. این دانشمند و فیزیکدان پرآوازه در یکی از این نامه‌ها با ابراز ناامیدی از آینده اروپا از سیاست‌های نخست وزیر وقت بریتانیا در برابر هیتلر انتقاد کرده بود.

آلبرت انیشتین در این نامه که در اکتبر ۱۹۳۸ یعنی تقریبا یکسال پیش از آغاز جنگ جهانی دوم خطاب به میشل بوسو، مهندس ایتالیایی-سوییسی نوشته بود، از اینکه توان صدور مجوز لازم برای جذب تعداد بیشتری یهودی در آمریکا را ندارد، ابراز ناامیدی می کند. او با انتقاد از رویه ای که چمبرلن در پیش گرفته بوده، نوشته به نظر می رسد او می خواهد از مانعی بنام هیتلر در برابر بسط کمونیسیم و نفوذ اتحاد جماهیر شوروی در اروپا بهره برداری کند.

Einstein’s Letter Warning of Hitler Goes Up for Auction https://t.co/tDRHnSWXu2pic.twitter.com/QSZ0OxIOnZ

— Live Science (@LiveScience) August 24, 2017

Einstein’s letter criticising Chamberlain’s appeasement policy to be auctioned https://t.co/AdmQUyVXAGpic.twitter.com/J3vfuhfp8W

— The Times of Israel (@TimesofIsrael) August 21, 2017

این نامه چند روز پس از توافق مونیخ و موافقت بریتانیا، فرانسه و ایتالیا با الحاق چکسلواکی به خاک آلمان نوشته شده است. قیمت پایه این نامه در حراجی ۲۵ هزار دلار در نظر گرفته شده بود و در نهایت بمبلغ ۳۱ هزار و ۲۵۰ دلار بفروش رفت.

Einstein’s pre-war letter fearing for Europe sells at auction for over $30,000 https://t.co/f4NVmkPeWApic.twitter.com/NA1qVUfKFO

— The Jerusalem Post (@Jerusalem_Post) August 25, 2017

نامه دیگر انیشتین که چوب حراج خورده در مورد توضیحات این نابغه درباره علت و نحوه جدایی از میلوا ماریچ، همکار، معشوقه و همسر اولش بود. انیشتین در این نامه همچنین به چشم انداز مالی زندگی‌اش در پی کسب جایزه نوبل فیزیک نیز پرداخته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نمایش تابلوهای غارت شده توسط نازی‌ها در موزه لوور فرانسه

ظاهر شدن تبلیغات در کنار پیام‌های «طرفداری از نازی‌ها» باعث لغو همکاری دو شرکت با توییتر شد

دانشمندان جستجوی ذرات مرموز «شبح» را در تونل‌های زیرزمینی سرن آغاز کردند