برکسیت؛ جانسون سرانجام بدهکاری بریتانیا به اتحادیه اروپا را پذیرفت

برکسیت؛ جانسون سرانجام بدهکاری بریتانیا به اتحادیه اروپا را پذیرفت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا سرانجام پذیرفت و اعلام کرد که بریتانیا باید برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا هزینه کند. بوریس جانسون یکی از حامیان سرسخت برکسیت قبل و بعد از همه پرسی است. او پیشتر پرداخت بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلیارد پوند به اتحادیه اروپا بواسط برکسیت را بی ربط خوانده و گفت بود که لندن حتی یک پنی هم نخواهد داد.

پرداخت رقم جدایی بریتانیا از اتحادیه اختلافات مقامات بریتانیایی مخالف و موافق برکسیت آرام و برکسیت دشوار را افزایش داده است.

بوریس جانسون در حالی که پذیرفته است که بریتانیا باید امتیازات مالی بدهد اما گفته است در این باره باید مذاکرات جدی تری با اروپا صورت بگیرد تا پرداخت بدهی ها به اروپا کاهش پیدا کند.

او به روزنامه گاردین گفت: «ممکن است با مبلغ درخواستی میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد برکسیت از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا موافق نباشیم اما می فهمیم که باید برای این جدایی مبلغی پرداخت کنیم.»

بوریس جانسون در اظهارنظرهایش گفته است با مبلغ درخواستی ۱۰۰ میلیون پوندی اتحادیه اروپا مخالف است. وی اما در این خصوص که مبلغ پیشنهادی مورد نظر دولت بریتانیا چه اندازه خواهد بود، سکوت اختیار کرده است.

بخشی از بدهی ها مربوط به کارکنان و دیپلمات‌های بریتانیایی است که پیشتر اتحادیه اروپا مبالغ هنگفتی برای آنها پرداخته است و حالا دولت بریتانیا با خروج از اتحادیه اروپا باید این بودجه‌ها را پرداخت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا نخست‌وزیر پیشین بریتانیا خواستار انحلال سازمان ملل متحد شد؟

بریتانیا برای نخستین بار یک زن نابینا را به عنوان سفیر منصوب کرد

نتایج تحقیقات تازه در بریتانیا: کارگران مهاجر پس از برکسیت با خطر برده‌داری مدرن و استثمار مواجه‌اند