دستکم ۳۵ نفر در حمله هوایی در نزدیکی پایتخت یمن کشته شدند

دستکم ۳۵ نفر در حمله هوایی در نزدیکی پایتخت یمن کشته شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بر اثر حمله ای هوایی به یک هتل در شمال صنعا، پایتخت یمن دستکم ۳۵ نفر کشته شدند.

ایستگاه تلویزیونی تحت کنترل شورشیان حوثی عامل این حمله را ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان معرفی کرد. به دنبال این حمله که روز چهارشنبه در ۲۰ کیلومتری صنعا رخ داد، سقف ساختمان این هتل فرو ریخت. این هتل در نزدیکی یک ایست بازرسی که در اختیار شورشیان حوثی قرار دارد، واقع شده است. سخنگوی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان در واکنش به انتشار خبر این حمله هوایی با اعلام اینکه نیروهای ائتلاف در حال جمع آوری اطلاعات در مورد این حادثه اند، از ارائه توضیحات بیشتر در این مورد خودداری کرد.

#UPDATE Air raids on Yemen’s rebel-held capital killed more than 30 people, including civilians: aid groups https://t.co/FI0vUNS4aapic.twitter.com/XIwZo8Hg8E

— AFP news agency (@AFP) August 23, 2017

شورشیان حوثی کنترل پایتخت یمن و شمال این کشور را در اختیار دارند. ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان از ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی در حمایت از دولت عبدربه منصور هادی وارد جنگ با شورشیان حوثی شد.

جنگ در یمن تاکنون بیش از ده هزار کشته بر جا گذاشته است. امدادرسانان بین المللی هفته گذشته تعداد حملات هوایی در یمن طی نیمه اول سال جاری میلادی را بیش از شمار اینگونه حملات در کل سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بودند. امری که به گفته گروه های امدادرسان باعث افزایش شمار قربانیان غیرنظامی و آوارگی آنها شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واشنگتن‌پست از طرح تازه آمریکا برای مقابله با قاچاق ادعایی اسلحه از ایران به یمن پرده برداشت

حمله حوثی‌ها به یک کشتی با پرچم لیبریا؛ حملات آمریکا و بریتانیا در غرب یمن ۱۱ کشته بر جا گذاشت

تنش در دریای سرخ؛ سنتکام: نیروی دریایی آمریکا ۱۵ پهپاد حوثی‌ها را سرنگون کرد