آمریکا: مانور نظامی سالانه با کره جنوبی انجام خواهد شد

آمریکا: مانور نظامی سالانه با کره جنوبی انجام خواهد شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

برغم ابراز مخالفتهای کره شمالی و چین با رزمایش نظامی مشترک ایالات متحده آمریکا با کره جنوبی، مقامات ارتش آمریکا روز پنجشنبه اعلام کردند که این مانور مشترک، هفته آینده طبق برنامه قبلی انجام خواهد شد.

بدین ترتیب، این رزمایش سالانه که در آن دهها هزار نیروی نظامی دو کشور شرکت دارند، روز دوشنبه آغاز می شود.

این در حالی است که تنش بین ایالات متحده آمریکا و کره شمالی با تهدیدات لفظی مقامات دو کشور به اوج خود رسیده است. پیشرفت سریع کره شمالی در توسعه جنگ افزار هسته‌ای و نیز آزمایشهای موشکی این کشور، در ماههای اخیر به تنشها دامن زده است. اکنون، نگرانی اصلی ایالات متحده آمریکا، استفاده کره شمالی از موشکهای دوربرد برای حمله به اهدافی در آمریکاست.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا هفته گذشته به کره شمالی هشدار داد که اگر آمریکا را به حمله تهدید کند، آن کشور با «آتش و خشم» ایالات متحده روبرو خواهد شد. در پاسخ، دولت کره شمالی گفت که برنامه هایی را برای پرتاب موشک به جزیره آمریکایی گوام در اقیانوس آرام در دست دارد.

کره شمالی این رزمایش سالانه را تهدید علیه خود و تدارک به حمله تلقی می کند. این کشور به همراه چین، هم پیمان و شریک تجاری اصلی پیونگ یانگ، از ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی خواسته اند این تمرینات را متوقف کند تا در قبال آن، کره شمالی برنامه هسته ای خود را متوقف سازد.

با این حال، ژوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت موضوع توقف این رزمایشها در هیچ سطحی از مذاکرات مطرح نیست. وی گفت: «تا زمانی که تهدید کره شمالی بر جا باشد، لازم است که برای پاسخ به این خطر، در حد بالای آمادگی باشیم.»

کره شمالی در گذشته در پاسخ به این مانورها، اقداماتی از جمله شلیک موشک انجام داده است. این کشور در ماه ژوییه گذشته دو موشک بالستیک بین قاره ای را با موفقیت آزمایش کرد. دو آزمایش مشابه دیگر نیز در سال گذشته میلادی انجام شده بود.

هشدار رهبر کره جنوبی

مون جه این، رییس جمهوری کره جنوبی روز پنجشنبه گفت: «اگر کره شمالی بار دیگر یک موشک بالستیک بین قاره ای شلیک و آن را به کلاهک هسته ای مسلح کند، از خط قرمز عبور کرده است.»

وی گفت: «همه ملت (کره جنوبی) متحد بود و از ویرانه های جنگ کره سر بر آورد. ما نمی توانیم بار دیگر همه چیز را از دست بدهیم. من یقینا مانع از بروز جنگ خواهم شد.»

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا قول داده است قبل از هرگونه اقدامی علیه کره شمالی، تایید کره جنوبی را کسب کند.

از سوی دیگر، استیو بانون، مسئول استراتژی کاخ سفید گفت که تهدیدهای هسته ای کره شمالی هیچ راه حل نظامی ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران کره شمالی، نیایش مردم جزیره گوام برای صلح

ترامپ: واکنش شدید به کره شمالی در دست بررسی است

رقابت در شبه‌جزیره کره:ده روز پس از کره‌شمالی، ماهواره جاسوسی کره‌جنوبی باکمک ایلان‌ماسک به فضا رسید