اسرائیل ادعا کرد: ایران در سوریه موشک دوربرد می سازد

اسرائیل ادعا کرد: ایران در سوریه موشک دوربرد می سازد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک شبکه تلویزیونی در اسرائیل در گزارشی با نشان دادن تصاویر ماهواره ای، از راه اندازی کارخانه ساخت موشک های دور برد در نزدیکی شهر بانیاس در شمال غربی سوریه توسط ایران خبر داد.

شبکه دو تلویزیون اسرائیل با انتشار تصاویر ماهواره ای، این تاسیسات در دست ساخت را با کارخانه ساخت موشک در نزدیکی تهران مقایسه و برای اثبات ادعای خود به شباهت های دو تصویر استناد کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هفته گذشته نسبت به تقویت حضور ایران در سوریه ابراز نگرانی کرده و اخطار داده بود که با جابجا شدن جنگجویان داعش، اسرائیل تغییرات را زیر نظر خواهد داشت و در مقابل تهدیدها اقدامات لازم را انجام می دهد.

Iran is reportedly building facility to manufacture long-range rockets in northwest Syria https://t.co/3urMqF2Xis

— Haaretz.com (@haaretzcom) August 16, 2017

نخست وزیر اسرائیل گفته بود: «سیاست ما مشخص است. ما به شدت مخالف تاسیسات نظامی زیر نظر ایران و همراهان ایران از جمله حزب الله در سوریه هستیم. ما اقدامات لازم را برای امنیت اسرائیل انجام خواهیم داد.»

بنیامین نتانیاهو با انتقاد از توافق برجام در سال ۲۰۱۵، این توافق را برداشتن موانع پیشرفت تسلیحاتی ایران می داند. این در حالیست که رییس موساد در گزارش اخیر خود به کابینه از قوی تر شدن ایران در دوره پسا برجام خبر داده بود.

ایالات متحده نیز در هفته های گذشته بدلیل پرتاب آزمایشی موشک ماهواره بر سیمرغ، تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کرد و این آزمایشات را مخالف روح برجام خواند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس موساد: ایران جای خالی داعش را پر می کند

آمریکا: آزمایش موشک ماهواره بر ایران نقض روح برجام است

جدال هوایی شبانه میان دمشق و تل‌آویو؛ انفجار مهیبی جنوب اسرائیل را لرزاند