پرواز «خطرناک» پهپاد ایرانی در نزدیکی ناوهواپیمابر نیمیتس آمریکا

پرواز «خطرناک» پهپاد ایرانی در نزدیکی ناوهواپیمابر نیمیتس آمریکا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نیروی دریایی آمریکا می گوید یک هواپیمای بدون سرنشین ایران یکشنبه شب، ۱۳ اوت، بطور «خطرناکی» به یک ناو هواپیمابر در خلیج فارس نزدیک شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی نیروی دریایی آمریکا، پهپاد ایرانی بدون چراغ روشن و برغم اخطارهای مکرر در ۳۳۰ متری ناو هواپیمابر «نیمیتس» (Nimitz) پرواز کرده است.

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا تصریح کرده است که ناو هواپیمابر نیمیتس این کشور در آب‌های بین المللی خلیج فارس در حرکت بوده است. ناو هواپیمابر نیمیتس ۳۳۳ متر طول دارد و نیروی محرکۀ آن هسته‌ای است.

مرکز فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی نیز اقدام مشابه پهپاد ایرانی در ۸ اوت را «خطرناک» و «برخلاف عرف و قوانین دریایی بین‌المللی» خواند.

این مرکز فرماندهی در خصوص حادثه روز ۸ اوت اعلام کرد که یک جنگنده اف-۱۸‌-ای نیروی دریایی آمریکا بواسطه حضور نزدیک پهپاد ایرانی و بدلیل رعایت احتیاط و ایمنی پرواز و فرود بر عرشه ناو هواپیمابر نیمیتس مجبور به مانور اضطراری شده است.

مرکز فرماندهی نیروی دریایی آمریکا، حادثه ۸ اوت را سیزدهمین عملیات «خطرناک یا غیرحرفه‌ای» پهپادهای ایرانی در سال ۲۰۱۷ میلادی خواند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: مزاحمت ایران برای کشتی‌های جنگی آمریکا به صفر رسیده است

پرواز پهپاد ایرانی در ۳۰ متری جنگنده آمریکایی بر فراز خلیج فارس

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد