تشدید تنشها در خاور دور؛‌ ژاپن سامانه های جدید موشکی نصب می کند

تشدید تنشها در خاور دور؛‌ ژاپن سامانه های جدید موشکی نصب می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بالاگرفتن تنشها در شبه جزیره کره باعث شده است تا دولت ژاپن به فکر تقویت سامانه موشکی این کشور بیفتد. درهمین راستا وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که سامانه موشکی پاتریوت در جزایر هونشو و شیکوکو مستقر خواهد شد. اسقرار سامانه های جدید موشکی واکنشی به تهدیدهای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در روزهای اخیر است.

رهبر کره شمالی سه روز پیش اعلام کرده بود که با موشکهای بالستیک،‌ مجهز به کلاهک هسته ای، جزیره گوام را مورد هدف قرار می دهد. جزیره گوام تحت قلمرو آمریکا و یکی از مهمترین پایگاههای نظامی ایالات متحده در اقیانوس آرام است. فاصله این جزیره تا کره شمالی ۳۵۰۰ کیلومتر است. این در حالی است که کره شمالی توانایی خود را در پرتاب موشکهای دوربرد ثابت کرده است.

ژاپنی ها ادعا می کنند در صورت پرتاب موشک کره شمالی به جزیره گوام برخی از مناطق ژاپن در مسیر این موشکها قرار می گیرند. توکیو تصمیم گرفته است برای تقویت سیستم دفاعی این کشور همچنین یک ناوشکن به دریای ژاپن بفرستد. ناوشکنی که مجهز به رادارهایی است که توان رهگیری موشکهای دوربرد را دارد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا در واکنش به سخنان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی درباره حمله موشکی به جزیره گوام اعلام کرد که امیدوار است مقامات کره شمالی متوجه «وخامت اوضاع» شده باشند.

آقای ترامپ همچنین روز جمعه در توییتر خود نوشت چنانچه از این پس کوچکترین خطایی از رهبران کره شمالی سربزند، آمریکا گزینه نظامی را که طرح آن کاملا آماده شده است، اجرا خواهد کرد.

رییس جمهوری آمریکا همچنین اعلام کرد که از تمامیت ارضی جزیره گوام حفاظت خواهد کرد و گفت در صورتی که اتفاقی برای این جزیره بیفتد، کره شمالی به دردسری بزرگ می افتد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تهران به روسیه موشک‌ بالستیک بدهد، پروازهای ایران‌ایر به اروپا ممنوع می‌شود»

رئیس‌جمهوری کره جنوبی خواستار تشدید تلاش‌ها برای اتحاد دو کره شد

ایران: محدودیت قانونی نداریم اما برای دامن نزدن به جنگ اوکراین به روسیه موشک بالستیک نمی‌دهیم