"پیکاسو کوچولوی افغان" با نقاشی‌هایش به یاری کودک بیمار شتافت

"پیکاسو کوچولوی افغان" با نقاشی‌هایش به یاری کودک بیمار شتافت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

فرهاد نوری، کودک ۱۰ ساله افغان با هنر خود در مرکز توجه جامعه هنری قرار گرفته است. این کودک که به او لقب «پیکاسو کوچولو» داده اند با دستان کوچک هنرمندش آثار ماندگار هنری را نقاشی می کند. او اخیرا در بلگراد، پایتخت صربستان نمایشگاهی برگزار کرده تا درآمد حاصل از فروش آثارش را به یک کودک بیمار اهدا کند. این کودک خردسال به همراه خانواده‌اش در صربستان پناهنده هستند.

فرهاد عمدتا زندگی روزمره در بلگراد را به تصویر می کشد و گاهی نیز عکس‌هایی را نقاشی می کند که از اینترنت پیدا کرده است. نخستین نمایشگاه او در محوطه یک کافه در بلگراد برگزار شده است و بسیاری از خریداران از او می خواهند تا آثارش را امضا کند و به آنها بفروشد.

او درآمد حاصل از فروش آثارش را به کودکی اهدا خواهد کرد که در پاریس تحت درمان قرار دارد و برای جراحی تومور مغزی نیاز به پول دارد. به گفته مسئول صندوق پناهجویان صربستان فرهاد «طعم فقر را چشیده و به همین دلیل عاشق کمک کردن به دیگران است.»

خانواده فرهاد از جمله هزاران خانواده افغان هستند که از جنگ، خشونت و فقر گریخته‌اند و به امید رسیدن به اروپا هزارن کیلومتر را طی کرده‌اند. آنها دو سال پیش افغانستان را ترک کرده و ۸ ماه پیش به صربستان رسیدند اما به دلیل مقررات سختگیرانه مهاجرتی تاکنون نتوانستنه اند مسیر خود را تا به آخر طی کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توهین و تحقیر و بستن به تخت؛ وحشت زایمان در صربستان

تجمع هزاران نفری معترضان در بلگراد؛ مسکو: تحریک به ناآرامی‌ها در صربستان از خارج صورت می‌گیرد

ادعای پیروزی حزب الکساندر ووچیچ در انتخابات پارلمانی صربستان؛ روسیه استقبال کرد