رنو برای تولید سالانه بیش از ۱۵۰ هزار خودرو در راه ایران

رنو برای تولید سالانه بیش از ۱۵۰ هزار خودرو در راه ایران
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

شرکت خودروسازی رنوی فرانسه روز دوشنبه قراداد تولید سالانه بیش از ۱۵۰ هزار خودرو را با ایران نهایی و امضا کرد. به گفته وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار است این خودروها در داخل ایران تولید شوند.

بر اساس این قرارداد شرکت رنو ۶۰ درصد، نگین خودرو ۲۰ درصد و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز ۲۰ درصد دیگر از سهام یک شرکت جدید را در اختیار خواهند داشت. قرار است این خودروها در کارخانه‌ای در شهر ساوه تولید شوند.

این قرارداد در چهارچوب توافق اصولی است که سپتامبر سال ۲۰۱۶ میان وزارت صنایع ایران و شرکت رنو در پاریس امضا شد.

خودروی رنوی سیمبل و مدل‌های داچیا از جمله خودروهایی هستند که شرکت رنو در ایران تولید خوهد کرد. همچنین بگفته مقامات وزارت صنایع قرار است ۳۰ درصد از تولیدات این مجموعه به سایر کشورها صادر شود. رنو در حال حاضر با همکاری ساپیا ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار خودرو را در ایران دارد و قرارداد جدید موقعیت این گروه فرانسوی را در کشور بیش از پیش تقویت می کند.

با اینکه شرکت رنو در زمان تحریم‌ها فعالیت خود را در ایران کاهش داد اما به صورت کامل فعالیتش را متوقف نکرد. با این وجود پس از پایان تحریم‌ها شرکت‌های خودروسازی فرانسوی تلاش می کنند سهم مهمی از بازار خودروی ایران را در اختیار بگیرند. پیش از این نیز گروه خودروسازی فرانسوی پژو-سیتروئن، رقیب رنو، با شرکت ایران خودرو قرارداد به امضا رساند. بر اساس این قرارداد خودروهای پژو ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱ در ایران تولید خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد