سخنگوی موگرینی: همه طرف‌های برجام به تعهدات خود عمل کرده‌اند

سخنگوی موگرینی: همه طرف‌های برجام به تعهدات خود عمل کرده‌اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کاترین ری، سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفت همه طرفهای توافق برجام با ایران تا کنون به تعهدات خود در این توافق وفادار بوده اند.

فدریکا موگرینی مسئول کمیسیون مشترک نظارت بر اجرای برجام است و به گزارش خبرگزاری فرانسه اظهارات سخنگوی خانم موگرینی بازگوکننده نتایج تازه ترین نشست این کمیسیون در روز ۲۱ ژوئیه است.

بنا به این گزارش کمیسیون نظارت بر برجام پس از آن نشست خود را برگزار کرد که عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران تحریم های جدید آمریکا را نقض برجام دانست و خواهان بررسی آن توسط این کمیسیون شد.

به گفته کاترین ری، نشست کمیسیون نظارت بر اجرای برجام، نظر ایران درباره تحریم های جدید ایالات متحده را مورد بررسی جامع قرار داد و به این نتیجه رسید که هیچیک از این تحریم ها ارتباط خاصی با نقض توافق برجام ندارد.

در طرح مصوبه کنگره آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایلات متحده نیز آنرا امضا کرده، «برنامه موشکی ایران»، «حمایت از گروه های تروریستی نظیر حزب‌الله لبنان» و «نقض حقوق بشر»، از جمله دلایل اعمال این تحریم ها ذکر شده است.

به دنبال امضای لایحه تحریم های سنا و مجلس نمایندگان آمریکا توسط دونالد ترامپ و تبدیل آن به قانون، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز چهارشنبه گفت: «قانون اخیر اجرای موفقیت آمیز برجام را متاثر می سازد و مورد انتقاد کشورهای مختلف از جمله شرکای آمریکا است.»

در عین حال پس از پرتاب موشک ماهواره‌بر سیمرغ توسط ایران، روز ۲۸ ژوئیه چهار کشور عضو گروه ۱+۵ (آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان) با انتشار بیانیه‌ای از ایران خواستند که برنامه موشک‌های بالستیک خود را متوقف کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند

سه کشور اروپایی در انتقاد از پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران بیانیه مشترک صادر کردند

پیروز مجتهدزاده: جمهوری اسلامی در قبال حماس باید کاری را بکند که پادشاه سابق در مورد اسرائیل کرد