روحانی در مراسم تنفیذ: صدای مردم را بار دیگر شنیده ایم

روحانی در مراسم تنفیذ: صدای مردم را بار دیگر شنیده ایم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

علی خامنه‌ای، رهبر ایران روز پنجشنبه حکم ریاست جمهوری حسن روحانی را تنفیذ کرد. در ابتدای این مراسم عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گزارشی از نحوه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا ارائه کرد.

وی با بیان اینکه «برخی از کشورهای منطقه با جنگ های داخلی، نا امنی و بحران مواجه بودند و دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از هیچ اقدامی برای برهم زدن امنیت داخلی کشور و اخلال در امر برگزاری انتخابات فروگذار نبودند» تامین امنیت انتخابات را اقدامی برجسته دانست.

در بخش دیگری از این مراسم محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر ایران متن حکم تنفیذ را قرائت کرد. آقای خامنه ای در این حکم شرکت در انتخابات را نشانه‌ی روشن از موفقیت «نظام اسلامی در تحکیم و تثبیت جمهوریت و خصلت مردمی» آن دانست. در این حکم همچنین نسبت به اجرای «برنامه‌ی اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلی» تاکید شده است.

حسن روحانی نیز در سخنرانی خود گفت: « صدای مردم را بار دیگر شنیده ایم و باید به امید واعتماد آنان با همه وجود توجه کنیم.» وی مهمترین برنامه دولت دوازدهم را افزایش تولید و اشتغال خواند و گفت که برنامه اقتصادی دولت جدید بر مبنای سیاست‌های کلی نظام و با هدف ایجاد یک انقلاب اقتصادی طراحی شده است. وی «گذر از دشوارترین تحریم ها با ترکیبی از قدرت دیپلماسی و برخورداری از توان بازدارنده دفاعی» را نخستین گام دولت برای تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد.

آقای روحانی همچنین برجام را نشان حسن نیت ایران خواند و گفت که توافق هسته‌ای «تعامل سازنده و موثر در سطح بین المللی بوده و هست.» وی تاکید کرد که ایران «اگرچه از سر عزتمندی هزینه استقلال کشور را پرداخته و می پردازد، اما هیچگاه تحمیل انزوا از سوی دشمنان را نمی پذیرد و تسلیم خواست بدخواهان در جهت عدم مشارکت فعال ایران در نظام جهانی و به دور ماندن از تحولات و دستاوردهای تجربه بشری را نخواهد پذیرفت.»

رئیس جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت اقوام مختلف ایرانی در پیشرفت کشور اشاره کرد و گفت که اقوام مختلف حق دارند «خواهان توجه و مشارکت بیشتر باشند تا توسعه اقتصادی ، سیاسی متوازن و عادلانه در همه کشور محقق شود.»

آقای خامنه‌ای نیز با اشاره به تحریم‌های بین المللی علیه ایران گفت:‌ «تحریم البته مشکلاتی را برای کشور به وجود آورد اما چشممان روی امکانات خودمان باز شد؛ وقتی تحریم شدیم به خود آمدیم.» وی افزود: «امروز به ‌رغم میل و خواست دشمن، ما قوی هستیم. با وجود این همه تحریم و دشمنی جمهوری اسلامی امروز به مراتب قوی‌تر و مقتدرتر از سال‌های اول است. این، نشان‌دهنده‌ این است که ما از این دشمنی‌ها استفاده کردیم و خودمان را قوی کردیم.»

رهبر ایران با بیان اینکه «رسیدن به مشکلات معیشتی مردم، تعامل گسترده با دنیا و مقابله با سلطه» باید محور اساسی فعالیت‌های دولت در چهار سال آینده باشند گفت: «تسلیم شدن در برابر قدرتهای زورگو ملتها را بیچاره می کند و آنها را از ارزشهای انسانی دور می کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تعطیلی تهران در روز تحلیف ریاست جمهوری

کابینه آینده حسن روحانی و دغدغه‌های رهبر ایران

گزارش تصویری از جشن و شادی مردم در خیابانها به مناسبت پیروزی حسن روحانی