توضیح دلایل بازداشت دو رهبر مخالف دولت از طرف دیوان عالی ونزوئلا

توضیح دلایل بازداشت دو رهبر مخالف دولت از طرف دیوان عالی ونزوئلا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دیوان عالی ونزوئلا در بیانیه ای اعلام داشت که دو مخالف سیاسی در حصر، به دلیل آمادگی آنها برای فرار و اظهار نظرهای سیاسی بازداشت شده اند.

در این بیانیه که روز سه شنبه (اول ماه اوت) منتشر شده، توضیح داده می شود که مطابق اطلاعاتی که به دست آمده بود این دو نفر در تدارک فرار از محل حصر خود بودند و به علاوه ممنوعیت عدم تبلیغ سیاسی و هر گونه مصاحبه و اظهار نظر را زیر پا گذاشته بودند.

لئوپولدو لوپز و آنتونیو لدسما، دو رهبر مخالف دولت ونزوئلا که پیش از این در حصر خانگی بودند روز سه شنبه بازداشت شدند. خانواده این دو فعال مخالف دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا می گویند که نیروهای امنیتی این دو نفر را از محل حصر خانگی بازداشت کرده اند.

این دو رهبر مخالف در روزهای اخیر مردم ونزوئلا را به شرکت در اعتراض‌ خیابانی علیه انتخابات مجلس موسسان ملی دعوت کرده بودند. خانواده های آنها می گویند که مسئولیت آنچه بر سر این دو رهبر معترض بیاید بر عهده آقای مادورو خواهد بود.

مخالفان، شرکت در رای گیری روز یکشنبه را تحریم کرده بودند. مجامع و سازمان‌های بین المللی نیز برگزاری این انتخابات را مورد انتقاد قرار داده اند. مخالفان دولت ونزوئلا معتقدند که انتخاب مجلس موسسان ملی برای بی اثر کردن پارلمان این کشور است. پارلمانی که اکثر کرسی های آن در اختیار مخالفان دولت نیکلاس مادورو است.

همسر لئوپولدو لوپز روز سه شنبه با انتشار ویدئویی از لحظه دستگیری آقای لوپز در حساب توئیتری خود نوشت: «لحظه ای که دیکتاتوری، لئوپولدو را از خانه خود ما به گروگان برد.»

در این ویدئو شخصی که به نظر آقای لوپز است توسط ماموران امنیتی دستگیر و به داخل یک خودرو هدایت می شود.

12:27 de la madrugada: Momento en el que la dictadura secuestra a Leopoldo en mi casa. No lo van a doblegar! pic.twitter.com/0EdlQvEGXS

— Lilian Tintori (@liliantintori) August 1, 2017

همسر آنتونیو لدسما، دیگر رهبر مخالفان که در سال ۲۰۱۵ از مقام شهرداری شهر کاراکاس عزل و بازداشت شده بود نیز با انتشار ویدئویی مشابه از دستگیری وی توسط ماموران امنیتی خبر داد. در این ویدئو ماموران امنیتی آقای لدسما را با لباس خانه و با خشونت از خانه خارج می کنند.

Mitzy. Por la fuerza a golpes y empujones se llevan a Antonio de nuestra casa. Hacemos responsable al régimen por su vida e integridad!!! pic.twitter.com/69xZ7IqZk0

— Antonio Ledezma (@alcaldeledezma) August 1, 2017

اتحادیه اروپا نیز این بازداشت‌ها را محکوم کرد و آن را گامی در مسیر اشتباه خواند که از سوی دولت ونزوئلا برداشته شده است.

لئوپولدو لوپز در ماه ژوئیه پس از تحمل سه سال زندان آزاد و در منزل شخصی خود حصر شد. این دو رهبر مخالف در سال ۲۰۱۵ به اتهام طراحی کودتا بر علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور بازداشت شده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا رییس جمهور ونزوئلا را دیکتاتور خواند؛ شخص مادورو تحریم شد

مشارکت ۴۱.۵ درصدی در انتخابات ونزوئلا

مرگ یکی از نامزدهای اصلی درآستانه انتخابات ونزوئلا