هلندیها، استاد پیشگیری از سیل

هلندیها، استاد پیشگیری از سیل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سیل بندها، از جمله سیل بند ۳۲ کیلومتری «آفسلوییت دایک» (Afsluitdij)، مردم هلند را در مقابل بالا آمدن سطح دریا و خطر سیل محافظت می کنند.

آگهی

سیل بندها، از جمله سیل بند ۳۲ کیلومتری «آفسلوییت دایک» (Afsluitdij)، مردم هلند را در مقابل بالا آمدن سطح دریا و خطر سیل محافظت می کنند. بدون این سازه ها، زندگی و خانه و کاشانه ۱۲ میلیون نفر از جمعیت این کشور زیر آب خواهد رفت.

وخیم تر شدن تغییرات آب و هوایی به این معناست که با یک توفان شدید و بدنبالش امواج سنگین آب بندها را تخریب می شوند و سیلابی به ارتفاع سه تا پنج متر جاری می شود و زندگی بسیاری را تهدید می کند.

بالا آمدن سطح دریاها و تشدید تغییرات آب و هوایی دو خطر دارد. احتمال طغیان رودها بیشتر شده و از طرف دیگر سطح آب دریاها و دریاچه ها بالاتر می رود و در نتیجه، سطح آب مصب رود به دریا نیز بالا می رود.

ریچارد یوریسون، مدیر برنامه پیشگیری از سیل هلند می گوید: «اگر سطح آب دو متر دیگر بیشتر شود و مردم حاضر به ترک اماکن خود نشوند، میزان تلفات حدود صد درصد خواهد بود. بعلاوه میزان خسارات به خودروها، کارخانه ها و مزارع و ماشین آلات کشاورزی رقمی بیش از صد میلیون یورو است و بخشهایی از کشور غیرقابل سکونت می شود.»

مدیر برنامه پیشگیری از سیل هلند در ادامه می افزاید: «برای مقابله با پیامدهای قابل پیش بینی تغییرات آب و هوایی، ما حتی ضریب متغیر بزرگتری را در نظر گرفته ایم. بطور مثال اگر میزان بالا آمدن سطح آبها در صد سال آینده را پیش بینی کرده باشیم، حتما یک متر دیگر به آن اضافه می کنیم. مشکل درازمدت افزایش سطح آب دریاها، بی ثباتی محاسبات ما است. نمی توانیم پیش بینی کنیم. حدس می زنیم روند چند سال آینده، بیشتر از پیش بینی ها باشد، زیرا نمودار و الگوی این روند، شیب تندتری بخود گرفته است.»

هلند در سه جبهه با سیل مقابله می کند: شن ریزی سواحل برای افزایش حجم و ارتفاع آنها، عریض کردن بستر رودها برای کنترل سیلاب و ایجاد شبکه سیل بند بطول ۱۷ هزار کیلومتر در سراسر کشور. هلندیها منابع مالی و انسانی قابل توجهی در این بخش سرمایه گذاری کرده اند و این مهارت را به کشورهای دیگر صادر می کنند. پس از توفان کاترینا، هلند در ایالت نیواورلئان آمریکا و همچنین در جاکارتا، پایتخت اندونزی سازو کارهای پیشگیرانه ساخته است. با سرمایه گذاری برای امنیت خود، هلندی ها پیشگیری از سیل را به صادراتی به ارزش هفت میلیارد یورو تبدیل کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خیرت ویلدرس می‌گوید آماده چشم‌پوشی از مقام نخست‌وزیری هلند است

چهار دهه زندگی پس از عمل پیوند قلب؛ نام مرد هلندی در رکوردهای گینس ثبت شد

دو سوم اعضای ناتو موافق انتخاب مارک روته هلندی به عنوان دبیرکل جدید هستند