شکست جمهوریخواهان آمریکا در لغو قانون «اوباماکر»

شکست جمهوریخواهان آمریکا در لغو قانون «اوباماکر»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

جمهوریخواهان سنای آمریکا پس از ماهها مذاکره درنهایت در لغو قانون نظام خدمات درمانی این کشور مشهور به «اوباماکر» ناکام ماندند.

شکست جمهوریخواهان پس از آن به وقوع پیوست که سه سناتور جمهوریخواه یعنی مک کین سناتور ایالت آریزونا، سوزان کالینز سناتور ایالت مین و لیزا مورکوفسکی سناتور آلاسکا تصیم گرفتند با دموکراتها هم نظر شوند و به این ترتیب در رای گیری برای لغو این قانون که بامداد جمعه انجام شد، ۵۱ سناتور در مخالفت با لغو و ۴۹ سناتور نیز در موافقت با آن رای دادند.

مدت هفت سال است که جمهوریخواهان در تلاشند با این استدلال که این قانون مقرون به صرفه نیست، آن را لغو کنند. میچ مک کانل که رهبری جمهوریخواهان را در سنا برعده دارد در واکنش به نتیجه این رای گیری، آن را ناامید کننده خواند.

این شکست را می توان ضربه‌ای به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از سوی هم حزبی هایش نیز تعبیر کرد. آقای ترامپ در واکنش به آنچه در سنا روی داده است، در صفحه توییتر خود، سناتورهای مخالف لغو این قانون را عامل زیان مردم آمریکا خواند.

3 Republicans and 48 Democrats let the American people down. As I said from the beginning, let ObamaCare implode, then deal. Watch!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) July 28, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد