علی مطهری:‌ عارضه قلبی کروبی فرصت خوبی برای رفع حصر

علی مطهری:‌ عارضه قلبی کروبی فرصت خوبی برای رفع حصر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

با اعلام خبر عارضه قلبی مهدی کروبی از رهبران محصور جنبش سبز، علی مطهری نائب رئیس مجلس در توئیتی عارضه قلبی و انتقال کروبی به بیمارستان را فرصت خوبی برای پایان دادن به حصر خانگی وی ارزیابی کرده است.

محمد تقی کروبی فرزند مهدی کروبی گفته است که با تشخیص پزشک وزارت اطلاعات و تشدید عارضه قلبی، پدرش از روز دوشنبه به بیمارستان منتقل شده است.

علی مطهری در چندین نوبت تلاش کرده است تا حصر رهبران سبز شکسته شود وی حصر را «ناعادلانه» توصیف و گفته بود: «حصر بدون حکم قضایی ظلم است.» وی همچنین گفته بود اگر یکی از اینها در حصر از دنیا برود باعث می شود غده چرکینی در نظام جمهوری اسلامی باقی بماند.

عارضه قلبی جناب آقای کروبی و انتقال ایشان به بیمارستان فرصت خوبی است که با تدبیر به داستان غم انگیز حصر خانگی وی خاتمه داده شود.

— Ali Motahari (@alimotahari_ir) July 24, 2017

مطهری پیشتر گفته بود «چون نظر مقام رهبری بر ادامه حصر است سایر مقامات به این موضوع وارد نمی شوند.» وی با انتقاد از رهبر جمهوری اسلامی که به وی گفته بود «جرم اینها {رهبران محصور} سنگین است و اگر محاکمه بشوند حکمشان سنگین خواهد بود» در یک سخنرانی گفته بود:‌ «پیغمبر اسلامی هم نمی تواند بگوید حکم فلان کس سنگین است بدون محاکمه، بدون دفاع و بدون شنیدن دفاعیات آنها حکم صادر کند.»

وی همچنین گفته است که حسن روحانی رئیس جمهوری در زمینه رفع حصر «یک مقدار منفعل عمل کرده» است.

مهدی کروبی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به نتایج این انتخابات اعتراض داشت، از اسنفد ماه ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می برد.

میر حسین موسوی و زهرا رهنورد، از دیگر رهبران جنبش سبز نیز از همان زمان تاکنون در حصر خانگی هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

علی مطهری: مسئولان وعده رفع حصر تا پایان سال را داده‌اند

درخواست مردی از ژاندارمری ایتالیا: زندگی با همسرم جهنم است مرا زندانی کنید

دختر حاکم دبی سرانجام از امارات خارج شد؛ «حالا آزادانه می‌توانم سفر کنم»