تا مجلس تصویب نکند ریال ایران تومان نمی شود

تا مجلس تصویب نکند ریال ایران تومان نمی شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش رسانه های ایران، شایعه تبدیل ریال به تومان و کاهش تعداد صفرهای پول ملی ایران به نگرانی‌هایی در بین مردم دامن زده است.

ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران این نگرانی‌ها را ناشی از هشدارهایی همچون رعایت دقت و احتیاط به هنگام انجام امور بانکی خصوصا خدمات الکترونیک بانک‌ها، ثبت اعداد و استفاده از یک صفر کمتر، ذکر کرده است.

ظاهراً نگرانی اصلی مردم از این است تا مبادا از حساب های بانکیشان پول بیشتری کسر شود.

ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هم در خبری با این عنوان که «خودپردازها صفرهای پول را تغییر نمی دهند» نوشته است که «بر پایه اعلام بانک مرکزی، تا زمان تصمیم و رای مجلس شورای اسلامی تغییری در واحد پول کشور ایجاد نمی شود…خبر تغییر میزان صفرهای پول در زمان استفاده از خودپرداز بانک ها صحت ندارد.»

ایسنا نیز در ادامه خبر خود با عنوان «شایعات کذب درباره تبدیل ریال به تومان!» تغییر واحد پول ملی ریال ایران به تومان را منوط به رفتن لایحه مذکور بانک مرکزی به مجلس و مهمتر از آن، تایید مجلس خوانده است.

تغییرات تنها و پس از تصویب لایحه توسط مجلس اعمال می شود و برای اعمال اجرای هرگونه تغییر «بانک مرکزی سازوکار لازم برای اجرای این طرح را تعیین کرده» و آن را در نهایت به اجرا در خواهد آورد و همه موارد پیشاپیش به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا می نویسد که «با تبدیل واحد ملی از ریال به تومان نیز اصلاحاتی در بخش‌هایی مانند دفاتر حسابداری، دسته چک و یا ضوابط نگهداری حساب‌ها اعمال شده و در واقع بانکداری الکترونیک که مردم به طور مستقیم با آن سراغ دارند نیز تغییراتی اعمال خواهد شد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود