اعضای کنگره آمریکا بر سر تحریم ایران، روسیه و کره شمالی به توافق دست یافتند

اعضای کنگره آمریکا بر سر تحریم ایران، روسیه و کره شمالی به توافق دست یافتند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

اعضای دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا بر سر وضع تحریم های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی به توافق دست یافتند.

اعمال تحریم های جدید بر ضد ایران ماه گذشته میلادی در سنای آمریکا تصویب شده بود. اما پس از آن این مصوبه به دنبال پیشنهاد جمهوریخواهان مبنی بر افزودن نام کره شمالی به آن، در مجلس نمایندگان متوقف مانده بود.

نسخه بازنگری شده این مصوبه باید در مجلس نمایندگان و سنا مورد تصویب قرار گیرد.

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان در بیانیه ای از افزودن کره شمالی به این مصوبه و احتمال تاخیر در تصویب آن از سوی مجلس سنا ابراز نگرانی کرد. رئیس پیشین مجلس نمایندگان همچنین ابراز امیدواری کرده است که افزودن نام کره شمالی به این مصوبه باعث تاخیر در ارسال مصوبه تحریم روسیه به رئیس جمهوری برای امضای آن نشود.

بسیاری از اعضای کنگره امیدوارند با تصویب نهایی تحریم های روسیه بتوانند دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده را به اتخاذ موضعی سرسختانه تر در قبال مسکو مجاب کنند.

بنا به برخی گزارشها مصوبه تحریم روسیه روز سه شنبه در مجلس نمایندگان به رای گذاشته خواهد شد. این مصوبه پیش از این در مجلس سنا با ۹۸ رای موافق در برابر دو رای مخالف تصویب شده بود.

NEW: House, Senate reach agreement on Russia sanctions bill that passed Senate 98-2 but stalled in the House; vote expected Tuesday.

— ABC News Politics (@ABCPolitics) July 22, 2017

شبکه فاکس نیوز از به رای گذاشته شدن تحریم ها علیه ایران، روسیه و کره شمالی به طور مشترک و در قالب نسخه بازنگری شده مصوبه پیشین سنا خبر داده است.

در همین حال بن کاریدن، سناتور دموکرات ایالت مریلند و عضو کمیته روابط خارجی سنا دستیابی به توافق بر سر این تحریم ها را محصول «مذاکراتی فشرده» دانست.

وزارت خزانه داری آمریکا سه شنبه گذشته ۱۸ شخص و نهاد ایرانی را به دلیل «ارتباط با برنامه موشکی» ایران، «حمایت از تروریسم» و «فعالیت های مخرب» تهران تحریم کرد.

#آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه برنامه موشکی #ایران وضع کرد https://t.co/VpqX1m3DV3pic.twitter.com/buwvHtXOwL

— euronews فارسی (@euronews_pe) July 18, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلاش تازه کنگره برای اعمال نظارت و محدودیت بر فروش هواپیما به ایران

آمریکا ۱۸ شخص و نهاد را به دلیل ارتباط با ایران تحریم کرد

«مامور وزارت اطلاعات ایران» در آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت؛ اف‌بی‌آی به دنبال مجید دستجانی فراهانی