درگیری و مرگ دهها تن از نظامیان سوری در نزدیکی دمشق

درگیری و مرگ دهها تن از نظامیان سوری در نزدیکی دمشق
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بیست و هشت نفر از نظامیان سوری در نبرد با مخالفان در نزدیکی دمشق کشته شدند. درگیریها در منطقه غوطه در نزدیکی دمشق روی داده است و نیروهای دولتی در محاصره شورشیان گرفتار و قربانی شدند.

گفته می شود بخشهایی از منطقه غوطه در کنترل مخالفان قرار دارد. مخالفان دولت در این منطقه کنترل شهر کوچک الریحان را هم در دست گرفته اند. به گفته ناظران حقوق بشر فعال در سوریه، درگیریهای پنج شنبه بیشترین قربانی را در میان نیروهای دولتی در ماههای اخیر گرفته است. آخرین بار در فوریه سال ۲۰۱۶ بود که ۷۵ نفر از نظامیان سوری در درگیری با مخالفان کشته شدند.

در هفته های اخیرمنطقه غوطه در نزدیکی دمشق بارها توسط جتهای دولتی بمباران شده است اما هنوز دولت سوریه موفق نشده کنترل کامل این منطقه را بر عهده بگیرد. از آغاز جنگ داخلی سوریه تاکنون بیشتر از ۳۳۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

این درحالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است برنامه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) در حمایت از شبه نظامیان میانه‌رو مخالف دولت بشار اسد را متوقف کند. این برنامه که شامل تجهیز این گروه از مخالفان به سلاح و آموزش نظامی آنهاست در سال ۲۰۱۳ توسط دولت باراک اوباما تصویب و به اجرا گذاشته شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا حمایت از مخالفان میانه‌رو بشار اسد را متوقف می کند

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

سوریه: اسرائیل از جولان به چند نقطه در حومه دمشق حمله کرد