آمریکا حمایت از مخالفان میانه‌رو بشار اسد را متوقف می کند

آمریکا حمایت از مخالفان میانه‌رو بشار اسد را متوقف می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش واشنگتن پست، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است برنامه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) در حمایت از شبه نظامیان میانه‌رو مخالف دولت بشار اسد را متوقف کند.

این برنامه که شامل تجهیز این گروه از مخالفان به سلاح و آموزش نظامی آنهاست در سال ۲۰۱۳ توسط دولت باراک اوباما تصویب و به اجرا گذاشته شد.

گزارش واشنگتن پست به نقل از منابعی که نام آنها فاش نشده، این تصمیم دوالد ترامپ را بخشی از توافق با روسیه در حاشیه نشست گروه ۲۰ در هامبورگ برای برقراری آتش‌بس در جنوب و جنوب غربی سوریه و در حقیقت ادامه سیاست روسیه در این کشور ارزیابی میکند.

این توافق آتش بس روز جمعه ۷ ژوئیه و در پی اولین دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در هامبورگ حاصل شد که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار شرکت داشتند.

توافق آتش بس که از روز یکشنبه ۹ ژوئیه یعنی دو روز بعد به اجرا درآمد، مناطق مرزی اردن و سوریه را دربر می گیرد و دولت اردن نیز در شکل گیری این توافق سهیم بوده است.

مخالفان دونالد ترامپ در آمریکا تصمیم وی برای متوقف کردن برنامه تجهیز و آموزش مخالفان میانه‌رو بشار اسد را به نفع گروه های تندرو می دانند. با این حال به گزارش واشنگتن پست، توقف این برنامه مانع ادامه حمایت های وزارت دفاع آمریکا از ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه علیه داعش نخواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند