تصاویر تکان دهنده از ضرب و شتم پناهجوی سوری در لبنان

تصاویر تکان دهنده از ضرب و شتم پناهجوی سوری در لبنان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

پلیس لبنان افرادی را که در بیروت، پایتخت لبنان اقدام به ضرب و شتم یک پناهجوی سوری کرده بودند بازداشت کرد. در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده این افراد به طرز وحشیانه ای یک پناهجوی سوری را کتک می زنند.

مهاجمان هنگام ضرب و شتم بر سر قربانی فریاد می کشیدند و از او می خواستند ارتش لبنان را ستایش و «داعشی‌ها و همه مردم سوریه» را لعنت کند. ضاربان همچنین با فریاد از لبنانی‌ها می خواستند که هر کجا سوری دیدند آنها را مورد ضرب و شتم قرار بدهند.

بگفته مقامات امنیتی لبنان قربانی اهل شهر دیرالزور سوریه است. بخش‌های وسیعی از این منطقه در اختیار نیروهای داعش قرار دارد.

قبل قليل ألقت شعبة #المعلومات القبض على الشبان الذين اعتدوا على النازح السوريLebISF</a> <a href="https://t.co/RzIJrnulIQ">pic.twitter.com/RzIJrnulIQ</a></p>— Nohad Machnouk (NohadMachnouk) 19 juillet 2017

این حمله در آستانه راهپیمایی پناهجویان سوری‌ در لبنان انجام شد. دولت لبنان برگزاری این راهپیمایی را به دلایل امنیتی لغو کرد.

پیش از این چهار پناهجوی سوریه پس از ضرب و شتم و شکنجه توسط سربازهای ارتش لبنان در بازداشتگاه جان باختند. این اتفاق موجی از خشم را در میان فعالان مدنی لبنان برانگیخت.

این بازداشت‌ها پس از آن صورت گرفت که ارتش لبنان به اردوگاه پناهجویان سوری در عرسال در نزدیکی مرز این کشور با سوریه حمله و ده‌ها نفر را دستگیر کرد.

لبنان میزبان بیش از یک میلیون پناهجوی سوری است که از جنگ داخلی در کشورشان گریخته اند. در ماه‌های اخیر برخی از لبنانی‌ها خواستار خروج پناهجویان سوری از کشورشان شده‌اند و در برخی موارد حتی به اعمال خشونت آمیز مدست زده اند.

Vast majority of #Syrian#refugees (83%) in #Lebanon live in villages & towns renting houses; 38% living in substandard shelter conditions pic.twitter.com/iDCeQBiRqU

— Nasser Yassin (@nasseryassin) 19 juillet 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله انتحاری در کمپ پناهجویان سوری در لبنان

حزب‌الله به تلافی حمله به عمق خاک لبنان ۶۰ راکت کاتیوشا به سمت اسرائیل شلیک کرد

مرگبارترین حمله به غیر نظامیان لبنان از آغاز جنگ غزه؛ حزب‌الله: اسرائیل بهای آن را خواهد پرداخت