سخنگوی دولت: قوه قضاییه مستقل عمل می کند حتی در مورد برادر روسای دیگر قوا

سخنگوی دولت: قوه قضاییه مستقل عمل می کند حتی در مورد برادر روسای دیگر قوا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت روز سه شنبه ۲۷ تیرماه در نشست خبری هفتگی خود به پرسش خبرنگاران در زمینه های مختلف از جمله ترکیب کابینه جدید، قرارداد با توتال و بازداشت برادر رئیس جمهور پاسخ داد.

او در مورد بازداشت حسین فریدون از جمله گفت: «البته اینکه قوه‌ قضائیه مستقل است و برادر رئیس‌جمهور را احضار و به زندان می برد موجب قوت ما است که اگر برای برادر رئیس قوه‌ قضائیه و مقننه هم موارد مشابهی باشد قوه‌ قضائیه مستقل، همین گونه که برای برادر رئیس‌جمهور اقدام کرد با آنها هم همانگونه رفتار می کند. این موجب مباهات ما است که عدالت برای همه یکسان اجرا شود.»

آقای نوبخت در مورد علت بستری شدن برادر رئیس جمهور گفت: «اینکه فرد سالمی برود قوه‌ قضائیه و بعد چنین وضعیت جسمی پیدا کند و پزشکش اظهار نگرانی کند شاید من نباید جواب بدهم چون اطلاعی ندارم و باید ببینیم چه اتفاقی افتاده است. این را باید دیگران جواب دهند. به عنوان عضوی از دولت با اعتمادی که به دستگاه قضا دارم می دانم که هیچ چیز غیرقانونی پیش نمی آید.»

قوه قضاییه روز یکشنبه برای آقای فریدون قرار تامین صادر کرد اما به خاطر اینکه وثیقه تعیین شده که ظاهرا ۵۰ میلیارد تومان بوده در روز اول تامین نشد، برادر رئیس جمهور یک روز را در زندان گذراند.

سخنگوی دولت در مورد نحوه تامین وثیقه گفت: «بالاخره فریدون دوستانی دارد. چون وثیقه ای به این مبلغ ندارد. ما به قوه‌ قضائیه احترام می‌گذاریم ولی معتقدیم برای تحقق مطالبات مردم نیازمند آرامش هستیم.»

ترکیب هیات وزیران جدید از نظر گرایش سیاسی و احتمال راهیابی زنان به کابینه، طی چند هفته اخیر موضوع بحث داغ فراکسیون های مجلس بوده است.

آقای نوبخت در مورد ترکیب کابینه دولت دوازدهم پیش بینی کرد که رئیس جمهور حتما از بیرون کابینه یازدهم افرادی را به کابینه دوازدهم اضافه می کند که این افراد جدید از سوی جریانهای سیاسی معرفی می شوند. وی اضافه کرد: «رئیس‌جمهور دنبال وزرای توانمند است و در این مسیر هیچ مضایقه ای نمی کند. رئیس‌جمهور معتقد است افراد معتدل چه اصولگرا و چه اصلاح طلب می تواند توازن را در کابینه برقرار کند.»

او درعین حال تاکید کرد: «روحانی هنوز جمع بندی نهایی نکرده است که برخی جریانها گلایه می کنند. تعامل با فراکسیون امید هم برای تعیین وزرا وجود دارد و آنها باید به وزرا در مجلس رای دهند. البته هیچ جنبه فشاری از سوی این فراکسیون بر دولت وجود ندارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویارویی مستقیم نظامی با اسرائیل چه تاثیری بر زندگی شهروندان عادی ایران می‌گذارد؟

پلیس ایران دور جدید سخت‌گیری‌ها برای حجاب اجباری را آغاز کرد

ایران یک کشتی «مرتبط با اسرائیل» را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کرد