احتمال شکایت خانواده های قربانیان ۱۱ سپتامبر از امارات

احتمال شکایت خانواده های قربانیان ۱۱ سپتامبر از امارات
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وکلای خانواده قربانیان عملیات تروریستی یازدهم سپتامبر در آمریکا شکایت از امارات عربی متحده و درخواست غرامت از دولت این کشور را در دست بررسی دارند.

قانونی در سال ۲۰۱۶ به تصویب پارلمان ایالات متحده رسید که براساس آن خانواده های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر می توانند علیه کشورهای خارجی که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با فرد و یا شبکه های تروریستی ارتباط دارند و یا اینکه به آنها به نحوی کمک رسانده اند، شکایت کنند.

از ۱۹ نفری که در حملات ۱۱ سپتامبر شرکت داشتند ۱۵ نفر تبعه عربستان و دو نفر تابعیت امارات عربی متحده را داشته اند.

براساس مقاله ای که در مجله خبری Middle East Eye (چشم خاورمیانه) منتشر شده، در گزارش مربوط به یازدهم سپتامبر و مدارک الحاقی آن بیش از ۷۰ مرتبه نام امارات ذکر شده است. در این گزارش ادعا شده بسیاری از عاملان این حملات از دبی به ایالات متحده سفر کرده اند. همچنین قسمتی از منابع مالی تروریستها از دلالها در امارات تامین شده است.

این تحولات در شرایطی است که اخیرا بین چند کشور عربی از جمله امارات عربی متحده و عربستان با قطر وارد کشمکش بی سابقه ای شده اند. این کشورها قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده و روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرده اند. در مقابل شیخ مشعل بن حمد آل ثانی، سفیر قطر در آمریکا، امارات را به حمایت از حملات ۱۱ سپتامبر متهم کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عربستان رای کنگره آمریکا را مایه «نگرانی عظیم» خواند

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

بازرسان روسیه در تاجیکستان از بستگان متهمان حمله مسکو بازجویی کردند