ماکرون: خشم آسیب دیدگان حمله نیس را درک می کنم

ماکرون: خشم آسیب دیدگان حمله نیس را درک می کنم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه می گوید «عصبانیت» از حکومت این کشور بابت حمله سال گذشته در شهر نیس را درک می کند.

رئیس جمهوری فرانسه که در سالگرد این حمله سخنرانی می کرد تاکید کرد که تمام تسهیلات دولتی برای آسیب دیدگان تروریسم حفظ خواهد شد. او همچنین از فرانسوا اولاند، رئیس جمهور سابق فرانسه و دیگر مسئولان فرانسوی در هنگام حمله سال گذشته نیس تجلیل کرد.

به دنبال حمله نیس مشاجره ای لفظی بین برنار کازنوو، وزیر کشور وقت فرانسه و کریستیان استروزی، شهردار کنونی نیس و رئیس وقت ناحیه «پروانس-آلپ-کوت دازور» بر سر امکانات امنیتی به کار گرفته شده برای تامین امنیت مراسم آتش بازی سال گذشته در گرفت.

در حمله نیس یک فرد مهاجم با کامیون به سوی افرادی که برای تماشای آتش بازی روز ملی فرانسه در این شهر جنوبی فرانسه تجمع کرده بودند، یورش برد. در این حمله ۸۶ تَن کشته و صدها نفر مجروح شدند.

امانوئل ماکرون در سخنرانی روز جمعه خود همچنین به قربانیان حمله نیس و خانواده های آنها وعده داد که دولت این کشور «هرگز آنها را رها نخواهد کرد.»

دولت جدید فرانسه در هفته های گذشته از سوی انجمن های حمایت از قربانیان حملات سال های گذشته در این کشور به دلیل حذف وزارتخانه ای که برای رسیدگی به امور آنها تشکیل شده بود، مورد انتقاد قرار گرفته بود. در دولت قبلی فرانسه و پس از حملات ۱۳ نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی وزارتخانه ای برای رسیدگی به امور آسیب دیدگان حملات در این کشور تشکیل شده بود.

Macron, Hollande et Sarkozy à Nice pour l’hommage aux victimes de l’attentat du 14 juillet 2016 #AFPpic.twitter.com/LdBljbhLHh

— Agence France-Presse (@afpfr) July 14, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟