سازمان ملل: صدها کودک و سالمند هنوز در موصل گرفتارند

سازمان ملل: صدها کودک و سالمند هنوز در موصل گرفتارند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دو روز پس از اعلام پیروزی دولت مرکزی عراق بر نیروهای داعش در موصل صدای تیراندازی و انفجار در غرب این شهر موصل هنوز بگوش می رسد.

ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا که بغداد را در بازپس گیری دومین شهر بزرگ عراق یاری رساند می گوید تعداد داعشی هایی که همچنان در موصل مقاومت می کنند «انگشت شمار» هستند.

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق ضمن تبریک پیروزی ارتش و نیروهای عراقی بر داعش می گوید که اولویت اکنون تامین امنیت موصل و بازگرداندن ثبات به آن است.

حدود ۹۲۰ هزار نفر از جنگ و نبردی که در موصل جریان داشت گریختند اما سازمان ملل متحد هم می گوید که احتمالا و در سایه حضور شماری از نیروهای داعش، صدها غیرنظامی عراقی همچنان در بخش قدیمی و عربی شهر موصل گرفتارند.

TONIGHT: IanPannell</a> takes us to the front lines in the battle for <a href="https://twitter.com/hashtag/Mosul?src=hash">#Mosul</a> where US-backed Iraqi forces have retaken the city from ISIS. <a href="https://t.co/x9ktGWHMck">pic.twitter.com/x9ktGWHMck</a></p>— Nightline (Nightline) July 13, 2017

لیز گراندی، مسئول هماهنگ‌ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد می گوید صدها نفری که همچنان گرفتارند بیخانمانانی هستند که نتوانسته اند بگریزند، یا افراد مسن هستند و یا کودکانی که از خانواده هایشان جدا افتاده اند.

وی می افزاید گرفتارشدگان «آنقدر ضعیف و ناتوان هستند که نمی توانند از خط مقدم بگذرند.»

‘The memory of a normal day seemed so distant’: Hear from Reuters</a> photographers on covering the battle for Mosul. <a href="https://t.co/magrsFVcyI">https://t.co/magrsFVcyI</a> <a href="https://t.co/aSfavUIrvu">pic.twitter.com/aSfavUIrvu</a></p>— Reuters Top News (Reuters) July 11, 2017

داعش اگرچه عملا از موصل، دومین شهر بزرگ بیرون رانده شده است اما مناطقی را در سه بخش عراق در حویجه، تلعفر و از عنه تا القائم در کنترل دارد.

این گروه اسلامگرای افراطی در رقه، پایتخت خودخوانده اش در سوریه، در محاصره نیروهایی است که از پشتیبانی آمریکا برخواردارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

«بمب ساعتی» اردوگاه الهول؛ عراق خواستار تخلیه بازماندگان داعش و تعطیلی اردوگاه شد

طوفان شن موصل عراق را در بر گرفت