رئیس جمهوری پیشین برزیل به بیش از ۹ سال زندان محکوم شد

رئیس جمهوری پیشین برزیل به بیش از ۹ سال زندان محکوم شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دادگاه رسیدگی کننده به اتهام فساد مالی لوئیز لولا داسیلوا در برزیل رئیس جمهوری اسبق این کشور را به ۹ سال و شش ماه زندان محکوم کرد.

حکم محکومیت روز چهارشنبه لولا داسیلوا مربوط به اولین مورد از پنج پرونده قضایی مفتوح علیه وی است. لوئیز لولا داسیلوا برای دو دوره متوالی و در فاصله سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ میلادی عهده دار سمت ریاست جمهوری برزیل بود.

رئیس جمهوری اسبق برزیل که متهم به دریافت مبلغی معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رشوه شده بود، مجرم شناخته شده است. این مبلغ به گفته دادستانان پرونده از طرف یک شرکت مهندسی در ازای کمک لولا داسیلوا به عقد قرارداد با کمپانی نفت و گاز پتروبارس صرف نوسازی آپارتمان ساحلی او شده است.

وکلای مدافع رئیس جمهوری اسبق برزیل ضمن اعتراض به حکم صادره و ارائه درخواست تجدیدنظر از فرجام خواهی نزد سازمان ملل متحد نیز خبر داده اند. آنها پیش از این ضمن طرح اتهام عدم رعایت بی طرفی بر ضد سرجیو مورو، قاضی این پرونده، از «انگیزه های سیاسی» در روند رسیدگی به اتهامات وارده سخن می گفتند.

لولا داسیلوا که پیش از ریاست جمهوری تجربه رهبری یک اتحادیه کارگری را داشت، هنگام ترک قدرت در سال ۲۰۱۱ از محبوبیتی ۸۳ درصدی در برزیل برخوردار بود. رئیس جمهوری پیشین برزیل با وجود اتهامات وارده همچنان در این کشور بسیار محبوب است. او پیش از این از قصد خود برای حضور در عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خبر داده بود.

در صورت تائید حکم محکومیت لولا داسیلوا در دادگاه تجدیدنظر وی امکان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده را نخواهد داشت. کارشناسان سیاسی از آشفتگی سیاسی در جناح چپ برزیل در صورت محرومیت لولا داسیلوا از شرکت در انتخابات سال آینده سخن می گویند.

پیش بینی می شود رسیدگی به فرجام خواهی رئیس جمهوری اسبق برزیل هشت ماه به طول انجامد. دوران حبس لولا داسیلوا تا زمان تائید احتمالی محکومیتش در دادگاه تجدیدنظر آغاز نخواهد شد.

Former Brazilian President Lula found guilty of corruption https://t.co/1WFZcH6OGV

— Reuters World (@ReutersWorld) July 12, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«پنهان شدن» بولسونارو در سفارت مجارستان باعث احضار سفیر از سوی مقامات برزیل شد

کارناوال رقص سامبا در ریو دوژانیروی برزیل، فوریه ۲۰۲۴

ضرب طبل‌ها و رقص تن‌ها در کارناوال ۲۰۲۴ ریودوژانیروی برزیل