آمریکا اجازه صدور ۴۰۰۰ ویزای ویژه برای افغان‌ها را صادر کرد

آمریکا اجازه صدور ۴۰۰۰ ویزای ویژه برای افغان‌ها را صادر کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش رویترز، کنگره آمریکا روز چهارشنبه ۲۹ ژوئن (۸ تیر)، اجازه صدور چهار هزار ویزای ویژه دیگر موسوم به “اس‌آی‌وی” برای آن گروه از شهروندان افغان که مترجم نیروهای آمریکایی مستقر در آمریکا بوده و یا در زمینه های دیگر با این نیروها کار کرده و امنیت و زندگی‌شان می تواند تحت خطر باشد، صادر کرده است.

کمیته خدمات نظامی کنگره که این مجوز را صادر کرده، تامین هزینه آن را در اولویت های بودجه سال ۲۰۱۸ وزارت دفاع قرار داده است. هر دو مجلس سنا و نمایندگان سرگرم کار بر روی الزامات حقوقی این مجوز هستند تا پس از تصویب کنگره و امضای رئیس جمهور، تبدیل به قانون و آماده اجرا شود.

پیش از این در دو نوبت، یکبار مجوز ۳۵۰۰ و بار دیگر ۱۵۰۰ ویزای ویژه برای مترجمان نیروهای آمریکایی صادر شده بود اما در مجموع تعداد متقاضیان واجد شرایط بسیار بیشتر بود. بنا به ارزیابی ها هنوز حدود ۱۰ هزار شهروند افغان در انتظار دریافت ویزای “اس‌آی‌وی” هستند.

خانم جین شاهین سناتور دمکرات که تصویب این طرح را هدایت می کند و جان مکین رپیس کمیته خدمات نظامی کنگره گفته اند که «ملت ما مدیون تلاش این زنان و مردان غیر نظامی شجاع افغان، در جهت تامین کمک های اساسی برای اجرای ماموریت ایالات متحده آمریکا در افغانستان هستند و ما بسیار خوشحالیم که این قانون امکان صدور ویزا برای آنها را فراهم می کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند