شرکت گوگل ۲ میلیارد و ۴۲ میلیون یورو جریمه شد

شرکت گوگل ۲ میلیارد و ۴۲ میلیون یورو جریمه شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کمیسیون اروپا شرکت گوگل را به دلیل نقض قوانین رقابت اتحادیه اروپا به پرداخت ۲ و میلیارد و ۴۲ میلیون یورو جریمه محکوم کرد.

علت این محکومیت سواستفاده گوگل از برتری مطلق خود به‌عنوان موتر جستجوگر اول جهان برای فروش محصولاتش عنوان شده است. مارگرت وستاگر، کمیسر رقابت کمیسیون اروپا پس از انتشار این خبر در یک نشست مطبوعاتی گفت این نهاد از سال ۲۰۰۸ و با انجام تحقیقات گسترده در سراسر اروپا به این نتیجه رسید که کاربرانی که آنلاین خرید می‌کنند، تمایل بیشتری به کلیک کردن روی نتایج اول جستجوی مجازی خود دارند؛ بخش فروش اینترنتی گوگل، موسوم به گوگل شاپینگ محصولات خود را در صفحه اول جستجوها قرار می‌داده و به این ترتیب، شرکت گوگل از برتری خود نسبت به رقبا، سوءاستفاده کرده است.

کمیسیون اروپا ۹۰ روز به گوگل فرصت داده است تا سیاست‌های خود را نسبت به بازار خرید و فروش آنلاین تغییر دهد، در غیر این‌صورت، امکان افزایش این جریمه‌ تاریخی وجود دارد. کمیسیون اروپا در ماه آوریل سال ۲۰۱۵ رسما اعلام کرده بود که پرونده‌ای علیه گوگل را به جریان انداخته و از این شرکت خواسته بود تا رویکرد خود را در زمینه خرید اینترتی عوض کند.

شرکت گوگل بلافاصله پس ازصدور این تصمیم اعلام کرد که از آن شکایت می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نقص امنیتی در گوگل پلاس؛ اطلاعات نیم میلیون کاربر لو رفت

اتحادیه اروپا در اندیشه تاسیس پست کمیسر صنایع دفاع؛ در تصمیمات نظامی سخن آخر با ناتو است یا بروکسل؟

رهبران اروپایی در قاهره؛ توافق‌نامه جامع ۸ میلیارد دلاری در بحبوحه نگرانی‌ها درباره مهاجرت امضا شد