افغانستان عضو شورای جهانی کریکت شد

افغانستان عضو شورای جهانی کریکت شد
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شورای جهانی کریکت روز پنجشنبه به عضویت تیم ملی کریکت افغانستان در این شورا رای داد. بدین ترتیب با این عضویت، تیم کریکت افغانستان طی ۸ سال آینده کمک سالانه‌ای معادل ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از شورای جهانی دریافت خواهد کرد.

اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان در واکنش این عضویت را به تیم ملی کریکت کشورش و مردم تبریک گفته است.

شیرآقا همکار، مدیر تیم ملی کریکت افغانستان هم گفت:«از همه بازیکنان بزرگ سال و جوانترها که استعداد خود را به همه دنیا نشان دادند تشکر می کنم. ما لیاقت آنرا داریم که عضو شورای جهانی شویم. بویژه با توجه به موفقیتهایی که طی یک سال و نیم اخیر بدست آوردیم و فاتح رقابتهای زیادی بودیم.»

رئیس جمهور غنی عضویت دائمی افغانستان را در شورای بین المللی کرکت به تمام افغانها به ویژه برای کرکت بورد افغانستان تبریک گفت.

— ارگ (@ARG_AFG) 22 juin 2017

Afghanistan achieves its greatest cricket milestone. icc</a> confirms Afghanistan as full member. Congrats to our nation & talented cricketers. <a href="https://t.co/a2fvBmwocg">pic.twitter.com/a2fvBmwocg</a></p>— Dr. Abdullah (afgexecutive) 22 juin 2017

درخشش و پیشرفت قابل توجه تیم ملی کریکت افغانستان بویژه از سال ۲۰۱۱ و شکست دادن تیمهایی که در عضویت این شورا بودند از جمله دلایل پذیرفته شدن عضویت تیم افغانستان در شورای جهانی است.

همزمان، علاوه بر افغانستان کشور ایرلند نیز عضویت این شورا را بدست آورد تا تعداد کشورهای عضو این شورا به رقم ۱۲ برسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها