نشست شورای امنیت ملی بلژیک پس از حادثه تروریستی در بروکسل

نشست شورای امنیت ملی بلژیک پس از حادثه تروریستی در بروکسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در پی اقدام تروریستی یک مهاجم در ایستگاه قطار بروکسل، شورای امنیت ملی بلژیک صبح چهارشنبه تشکیل جلسه می دهد.

در حادثه سه شنبه شب فردی با انفجار چمدان خود در ایستگاه مرکزی قطار بروکسل قصد انجام حمله تروریستی داشت که ماموران امنیتی بلافاصله وارد عمل شدند و با کشتن عامل حمله، عملیات را خنثی کردند. به گفته یکی از شاهدان فرد مهاجم اندکی پیش از وقوع انفجار فریاد الله اکبر سر داده بود.

بدین ترتیب این حادثه که بدنبال حملات تروریستی ماه های اخیر در کشورهای مختلف اروپایی از جمله در شهرهای لندن و منچستر بریتانیا و نیز در فرانسه صورت گرفته است بدون برجای گذاشتن تلفات به پایان رسید.

پس از انجام این حمله ایستگاه قطار بلافاصله تخلیه شد و به محاصره نیروهای امنیتی درآمد. این مسئله موجی از بیم و هراس را در بین مسافران ایستگاه و نیز افرادی که از این منطقه عبور می کردند، برانگیخت.

شارل میشل، نخست وزیر بلژیک بلافاصله پس از وقوع این حمله، اعضای کابینه را به شرکت در نشست صبح چهارشنبه شواری امنیت ملی این کشور دعوت کرد.

او همچنین با ارسال پیامی در توییتر از سربازان، سرویس های امنیتی و کارکنان شرکت راه آهن برای آنچه وی ابراز شهامت و روحیه حرفه ای در جریان این حادثه عنوان کرده تشکر و قدردانی کرد.

Merci à nos soldats, aux services de sécurité et au personnel SNCB</a> pour leur professionnalisme et leur courage. Demain 9h CNS</p>— Charles Michel (CharlesMichel) 20 juin 2017

فرودگاه و متروی بروکسل پیش از این در بهار سال گذشته میلادی هدف حملات تروریستی گروه موسوم به خلافت اسلامی، داعش قرار گرفت که این عملیات دست کم ۳۲ کشته برجای گذاشت.

هنور هیچ گروهی مسئولیت حمله تروریستی سه شنبه شب در ایستگاه قطار بروکسل را بر عهده نگرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دستگاه قضایی بلژیک حمله لیژ را تروریستی خواند

پلیس عملیات تروریستی در ایستگاه قطار بروکسل را خنثی کرد

عامل کشتن دو شهروند سوئدی در بروکسل در پی تیراندازی پلیس بلژیک کشته شد