آتش سوزی مرگبار پرتغال؛ ۱۲ نفر در داخل تانکر آب زنده ماندند

آتش سوزی مرگبار پرتغال؛ ۱۲ نفر در داخل تانکر آب زنده ماندند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در یکی از مرگبارترین آتش سوزی‌های پرتغال دوازده نفر با پناه گرفتن در یک تانکر آب نجات یافتند. این دوازده نفر که در میان آنها یک زن معلول ۹۵ ساله نیز بود، پس از آنکه شعله‌های آتش فرار از روستای «نودی رینیو» (Nodeirinho) را ناممکن کرد و مسیر خروج را به روی آنان بست، بیش از شش ساعت را در تانکر آب سپری کردند.

آتش سوزی مهیب که در مناطق مرکزی پرتغال شروع شده تاکنون ۶۲ کشته برجای گذاشته است. اکثر کشته شدگان آنهایی بودند که در درون خودروهایشان گرفتار شدند و در میان شعله های آتش و دود جان باختند.

بسیاری از کشته شدگان در حالی که در داخل خودروهایشان در تلاش برای فرار بودند، جان باختند. در نزدیکی روستای «نودی رینیو» ۳۰ جسد در درون خودروها و ۱۷ جسد نیز در نزدیکی خودروها یافت شد.

ماریا دو سئو سیلوا، زنی که سعی کرده بود از تانکر آب خانه‌اش برای نجات خود و دیگران استفاده کند، پس از این حادثه به یک قهرمان تبدیل شد. او می گوید ایده استفاده از تانکر آب زمانی به ذهنش رسید که سعی داشت مادر معلول خود را نجات دهد. به گفته او، شدت وزش باد همزمان با زمان آتش سوزی به اندازه‌ای بود که باعث شد سقف خانه از جا کنده شود.

این آتش سوزی روز شنبه و در پی موجی از گرما و رعد و برق شدید آغاز شد. در روزهای گذشته دما در برخی مناطق مرکزی پرتغال به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد رسید. پلیس می گوید احتمالاً رعد و برق باعث آتش گرفتن درختها شده است.

با وجود بارش باران در روز دوشنبه، مقامات منطقه‌ای وضعیت موجود را همچنان نگران کننده توصیف کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها