درخشش امانوئل لوچنتی در دومین روز مسابقات جودوی جایزه بزرگ کانکون

درخشش امانوئل لوچنتی در دومین روز مسابقات جودوی جایزه بزرگ کانکون
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

امانوئل لوچنتی عنوان بهترین ورزشکار مرد دومین روز از رقابت های جودوی جایزه بزرگ کانکون در مکزیک را از آن خود کرد.

آگهی

امانوئل لوچنتی عنوان بهترین ورزشکار مرد دومین روز از رقابت های جودوی جایزه بزرگ کانکون در مکزیک را از آن خود کرد.

این جودوکار آرژانتینی در دور نخست ساجی موکی از اسرائیل را از پیش رو برداشت و پس از شکست دادن حریفانی از مونته نگرو و برزیل در فینال مقابل اتیِن برایان از کانادا قرار گرفت.

لوچنتی که مدال نقره مسابقات قهرمانی پان امریکن در سال جاری را در کارنامه دارد در دیدار نهایی مقابل دارنده مدال برنز مسابقات گرند اسلم یکاترینبورگ روسیه کار آسانی در پیش نداشت. او در پایان چهار دقیقه مبارزه در حالیکه یک اخطار بیشتر از حریف کانادایی داشت موفق شد با کسب امتیاز وازاری فاتح مسابقه شود و بر سکوی نخست بایستد.

لوچنتی احساس خود را از کسب نخستین مدال طلا در مسابقات جایزه بزرگ اینگونه بیان کرد: «مربی یکی از دوستان من است و من اینجا با خانواده ام هستم. دراین شهر حال بسیار خوبی دارم و احساس خوشبختی می کنم. وقتی هنگام مبارزه این حس را داشته باشم بهترین جودو را انجام می دهم.»

اما در بخش زنان، کتلین کادروس جودوکار برزیلی وزن منهای ۶۳ کیلوگرم توانست ضمن کسب مدال طلا، عملکرد درخشانی در دومین روز این مسابقات از خود به نمایش بگذارد.

کادروس در دور نخست سرجیا داوید از مجارستان را مغلوب کرد و سپس با از پیش رو برداشتن جودوکارانی از بریتانیا و اسلوونی راهی دیدار پایانی شد تا رو در روی امی لیوسی، دیگر جودوکار بریتانیایی حاضر در این وزن قرار گیرد.

کتلین کادروس که دو مدال طلا و یک برنز از مسابقات گرند پری در سال ۲۰۱۳ در کارنامه اش به ثبت رسیده با امتیاز ایپون حریف بریتانیایی خود را در فینال مغلوب کرد تا به نخستین مدال طلا در تورنمنت های مهم این رشته ورزشی دست یابد.

در فینال وزن منهای ۷۳ کیلوگرم مردان مارسلو کونتینی توانست یک مدال طلای دیگر را برای برزیل به ارمغان آورد. دارنده مدال نقره مسابقات گرند اسلم یکاترینبورگ روسیه در دیدار نهایی توهار باتبول از اسرائیل را با امتیاز ایپون شکست داد و بر سکوی نخست ایستاد.

مدال طلای وزن منهای۷۰ کیلوگرم زنان نیز به ماریا برنابو از اسپانیا تعلق گرفت. دارنده مدال طلای مسابقات گرند اسلم باکو در سال گذشته موفق شد در دیدار پایانی با سه اخطاره کردن سالی کانوِی بریتانیایی، دارنده مدال برنز بازیهای المپیک تابستانی ریو، بر سکوی نخست این وزن بایستد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با معرفی قهرمانان اوزان سبک استارت خورد