کشتار بیش از ۲۰۰ غیرنظامی توسط داعش در موصل

کشتار بیش از ۲۰۰ غیرنظامی توسط داعش در موصل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بنا به اعلام کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل هفته گذشته تنها در عرض سه روز دستکم ۲۰۴ نفر از غیرنظامیانی که قصد خروج از موصل را داشتند، کشته شدند.

به این ترتیب و براساس گزارشهای «معتبر» واصله به دفتر کمیسیاریای حقوق بشر از روز ۲۶ مه تاکنون ۲۳۱ غیر نظامی که به دنبال فرار از موصل بودند کشته شده اند.

در گزارشی که روز پنجشنبه توسط کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل منتشر شده همچنین به کشته شدن ۵۰ تا ۸۰ تن در حمله هوایی روز ۳۱ مه (۱۰ خرداد) به محله زنجیلی موصل اشاره شده است.
نهاد حقوق بشری سازمان ملل متحد در گزارش خود از «افزایش چشمگیر» شمار غیرنظامیان کشته شده در درگیری های موصل سخن گفته است. این در حالی است که کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از ابتدای آغاز عملیات بازپس گیری موصل از دست گروه داعش به ثبت گزارشهای مربوط به استفاده این گروه از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی و کشتار آنها پرداخته است.

بنا به این گزارش گروه داعش یک هفته پیش (روز اول ژوئن برابر با ۱۱ خرداد) دستکم ۱۶۳ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را به ضرب گلوله در نزدیکی کارخانه پپسی در محله الشفاء در غرب موصل قتل عام کرده است. این غیرنظامیان در حال فرار از درگیری ها بین جنگجویان گروه داعش و نیروهای امنیتی عراق بودند.

بنا به گزارشهای دریافتی توسط کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اجساد ای غیرنظامیان چند روز پس از این کشتار همچنان در خیابان رها شده بود. براساس این گزارش تنها دو روز پس از این حادثه گروه داعش ۴۱ غیرنظامی دیگر را در همان محله قتل عام کرده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل کشتار غیر نظامیان و حمله عامدانه بر ضد آنها را در حالی که درگیر نبرد نیستند، «جنایت جنگی» محسوب می کند.

#Mosul: We have received credible reports of mass killings of fleeing civilians by ISIL https://t.co/RomyJ4×0dvpic.twitter.com/bHnYwjYdHb

— UN Human Rights (@UNHumanRights) June 8, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

«بمب ساعتی» اردوگاه الهول؛ عراق خواستار تخلیه بازماندگان داعش و تعطیلی اردوگاه شد

طوفان شن موصل عراق را در بر گرفت