هویت سومین مهاجم حملات مرگبار لندن اعلام شد

هویت سومین مهاجم حملات مرگبار لندن اعلام شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پلیس بریتانیا نام سومین عامل حمله لندن را اعلام کرد. یوسف زغبه، شهروند ۲۲ ساله مراکشی-ایتالیایی تبار به همراه دو مهاجم دیگر پس از حمله مرگبار لندن به ضرب گلوله پلیس از پای درآمدند.

پلیس بریتانیا دیروز دوشنبه هویت دو مهاجم آخری را اعلام کرد. خرم بات ۲۷ ساله و راشد رضوان ۳۰ ساله، شهروندان بریتانانایی به ترتیب پاکستانی و مراکشی-لیبیایی تبار هستند.

All three #LondonBridge#BoroughMarket attackers now named by police.Please contact us with any info about these men https://t.co/fRuWy2tAHhpic.twitter.com/HFDOP0Bx1D

— Metropolitan Police (@metpoliceuk) 6 juin 2017

به گفته مقام‌های امنیتی ایتالیا یوسف زغبه مارس ۲۰۱۶ در فرودگاه بولونیا هنگامی که قصد داشت با پروازی به ترکیه و از آنجا به سوریه برود توسط پلیس ایتالیا تحت بازجویی قرار گرفت. مقام‌های امنیتی ایتالیا در خصوص سفرهای مکرر او، به بریتانیا و مراکش هشدار داده بودند.

تحقیقات پلیس بریتانیا برای شناسایی دیگر همدستان احتمالی حمله مرگبار لندن ادامه دارد. در همین ارتباط دست‌کم ۱۳ مظنون بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفتند.

این سه مهاجم شامگاه شنبه، سوم ژوئن در مرکز لندن با یک خودروی ون رهگذران را در نزدیکی ایستگاه «لاندن بریج» زیر گرفتند و پس از ورود به محله‌ای پر رفت‌و‌آمد «بارو مارکت»، با چاقو به مردم حمله کردند. در جریان این حمله هفت نفر جان باختند و ۴۸ نفر دیگر زخمی شدند که حال تعدادی از آنها وخیم گزارش شده است.

همزمان پلیس نام یکی دیگر از جان‌باختگان در این حمله را اعلام کرد؛ کریستی بودن، زن ۲۸ ساله‌ شهروند استرالیایی است که در لندن و در حوزه بهداشت فعالیت می‌کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس بریتانیا هویت دو عامل حمله مرگبار لندن را اعلام کرد

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

بازرسان روسیه در تاجیکستان از بستگان متهمان حمله مسکو بازجویی کردند