کنسرت بزرگ ستارگان در منچستر به یاد قربانیان حملات تروریستی

کنسرت بزرگ ستارگان در منچستر به یاد قربانیان حملات تروریستی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

شهر منچستر عصر یکشنبه میزبان کنسرتی بزرگ با اجرای خوانندگان جوان و به نامی همچون کیتی پری، جاستین بیبر، رابی ویلیامز، کریس مارتین و آریانا گرانده بود؛ کنسرتی برای ادای احترام به قربانیان حملات تروریستی ۲۲ ماه مه منچستر و ۳ ژوئن در لندن و برای نشان دادن این موضوع که ترس نتوانسته است بر جامعه بریتانیا حاکم شود.

این کنسرت با حضور پنجاه هزارتماشاگر و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

النا دانیل، ساکن برنلی می گوید: «بسیار احساس امنیت می کردیم. نیروهای امنیتی همه جا بودند و این کار به ما اطمینان می داد که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. احساس خوبی داشتیم. خیلی خوب بود.»

ربکا گیلبرت، ۲۴ ساله از میدلزبورو نیز که پیش از این در کنسرت ۲۲ ماه مه آریانا گرانده شرکت کرده بود می گوید: «همه به من می گفتند ترسیدن و نرفتن به این کنسرت احمقانه است. باید می آمدیم تا نشان بدهیم که نترسیدیم. همه آمدند تا بگویند که نترسیده اند. خوشحالیم که چنین کاری را انجام دادیم.»

در جریان حمله انتحاری نیروهای وابسته به داعش به کنسرت آریانا گرانده در منچستر ۲۲ نفر از جمله چند کودک کشته و بیش از صد نفر زخمی شدند.

قبل از آغاز کنسرت عصر یکشنبه، حضار به یاد قربانیان این حادثه تروریستی یک دقیقه سکوت کردند و سازمان دهندگان این برنامه نیز اعلام کردند که با اجرای این کنسرت بزرگ ۲ میلیون پوند برای قربانیان و خانواده‌های آنها جمع آوری شده است.

این کنسرت در حالی برگزار شد که حمله تروریستی شنبه شب در لندن که ۷ کشته و ۴۸ زخمی بر جای گذاشت، بار دیگر مردم بریتانیا را در شوک فرو برد. پلیس اعلام کرد موفق به شناسایی هویت سه مهاجم حمله لندن شده است و به زودی نام آنها را اعلام خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تور جهانی مدونا در لندن؛ استقبال گسترده هواداران از «ملکه پاپ»

رویترز: قطری‌ها با بیش از ۶ میلیارد دلار منچستر یونایتد را می‌خرند

واشنگتن پست: آمریکا دو هفته پیش از حمله مسلحانه روسیه را از محل احتمالی آن باخبر کرده بود